شرکت جی.فور.اس که در عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی مشارکت داشت، متعلق به کیست؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره شرکت انگلیسی جی.فور.اس که در عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی مشارکت داشت، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شیخ قیس الخزعلی ، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در بخش دوم مستند الرحله الاخیر» (آخرین سفر) در شبکه تلویزیونی العهد عراق که به زوایا و ابعاد ترور فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پرداخت، گفت که شرکت انگلیسی جی فور اس که درباره مسائل امنیتی فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف برای اجرای عملیات ترور مشارکت کرد!

شیخ قیس الخزعلی ، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در این باره گفت:

” رویه های معمول فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که وارد فرودگاه می شد، شرکت جی.فور.اس در مکان مشخصی در نزدیک هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز، تنها روز و تنها باری بود که خودروی این شرکت تماما جلوی باند توقف می کند و این بدان معنا است که ماموریتی داشته است! “

شبکه تلویزیونی العهد سپس فیلم دوربین مداربسته فرودگاه بغداد از لحظات حرکت خوردوی شرکت امنیتی جی.فور.اس را به محض فرود هواپیمای سردار شهید سلیمانی نشان داد. براساس این تصاویر، خودروی یاد شده به جای اینکه در محل اختصاص یافته در نزدیک هواپیما براساس رویه قانونی بایستند، به سمت هواپیما می رود و جلوی پلکان هواپیما اندکی توقف می نماید و سپس از محل خارج می شود.

شیخ قیس الخزعلی ، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در ادامه این مستند گفت:

” افسران دستگاه امنیتی ملی عراق مدتی قبل از حادثه، دوربین های نظارتی را در فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم بود. افسران این دوربین ها را برچیدند… بعدا مشخص شد که این اقدام (نصب دوربین ها) از اقدامات لجستیک و مقدماتی برای اجرای عملیات ترور بوده است. “

اما درباره انگلیسی جی.فور.اس یا G4S بد نیست بدانید این شرکت خدمات امنیتی چند ملیتی در بریتانیا (شهر کرولی در ساسِکس غربی) مستقر می باشد. این شرکت در شش قاره فعالیت (بیش از ۱۲۰ کشور) و ۶۱۸۰۰۰ نفر پرسنل دارد و خود را به عنوان شرکتی پیش رو در عرصه خدمات امنیتی می داند.

شرکت جی فور اس در لیست ۱۰۰ شرکت برتر بورس لندن قرار دارد! هم چنین بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس کوپنهاگ قرار دارد. گردش مالی این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی معادل با ۷٫۴ میلیارد دلار بوده است. از لحاظ تعداد کارمندان نیز یکی از بزرگ ترین کارمندان شرکت های حاضر در بورس لندن را دارا است. شرکت جی فور اس از ادغام میان دو شرکت سکیوریتور و گروپ فور فلک در جولای ۲۰۰۴ میلادی تشکیل شد. اداره مرکزی و کمیته اجرایی نیز در شهر کراولی در بریتانیا واقع شده است.

این سازمان، خدمات مختلفی در عرصه امنیت و خدمات مرتبط ارائه می دهد؛ مانند نگهبانی، محصولات و سیستم های امنیتی، خدمات نقدی، خدمات آمبولانسی، آتش نشانی، آموزش، مدیریت تاسیسات، سربازگیری، خدمات نظارتی و واکنشی.

این گروه خدمات و سیستم های امنیتی برای مشتریان خود در سرتاسر دنیا فراهم می کند؛ مشتریانی چون وزارت خانه ها، ماموریت های دیپلماتیک، موسسات مالی و بانکی، بخش های نفتی و شیمیایی، صنعت حمل و نقل و هوانوردی و مجموعه بزرگی از سازمان های تجاری.

همچنین عربستان سعودی تامین امنیت برنامه سالیانه مناسک حج در مکه را در چند سال گذشته در اختیار این شرکت قرار داده است.

واکنش جی.فور.اس درباره ادعای مشارکت در ترور سردار قاسم سلیمانی

شرکت انگلیسی جی.فور.اس که مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بغداد را به عهده دارد مدعی شده در عملیات آمریکا برای ترور سردار قاسم سلیمانی مشارکت نکرده است.

شرکت امنیتی انگلیس که در مظان اتهام برای کمک به آمریکا جهت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد گفته نقشی در این عملیات نداشته است.  به نوشته روزنامه دیلی‌ میل، شرکت جی.فور.اس (G4S) که در تامین امنیت در فرودگاه بغداد نقش دارد گفت گمانه ‌زنی ‌های اخیر درباره مشارکت در این عملیات ترور را رد می ‌کند!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا