ماجرای حمله تند کیهان به پیمان معادی چه بود؟

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره حمله تند کیهان به پیمان معادی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. روزنامه کیهان در مطلبی به پیمان معادی ، کارگردان، فیلمنامه ‌نویس و بازیگر ایرانی-آمریکایی و جشنواره فیلم برلین تاخت! این روزنامه چنین نوشت:

” در حالی که جشنواره فیلم برلین طی سال‌ های اخیر از هر فرصتی برای تبلیغ و فضاسازی ضدایرانی استفاده کرده، اکنون قصد حمایت مالی از یک فیلمساز ایرانی را دارد!

این جشنواره که با سیاست‌های استعماری خودش، در دوره‌ای برای یک مجرم ضدامنیتی در ایران، صندلی خالی تعیین کرد و در دوره ‌ای دیگر، هیچ فیلمی ‌از سینماگران کشورمان را نپذیرفت، این‌بار با اهداف سیاسی قصد حمایت از سینماگری را دارد که طی سال‌های اخیر در پروژه های ایدئولوژیک سینمای غرب همکاری کرده است.

پیمان معادی که چند سال است در پروژه‌ های به لحاظ کیفی درجه سه اما از نظر محتوایی، دارای رویکرد سیاسی و ایدئولوژیک سینمای غرب بازی کرده است، این‌بار با حمایت مالی یک جشنواره سیاسی و ضدایرانی، فیلم می ‌سازد!

صندوق سینمای جهان جشنواره برلین (WCF) فهرست ۱۲ پروژه از کشورهای مختلف را که شامل دریافت کمک مالی می ‌شوند، اعلام کرد. نام فیلم جدید پیمان معادی نیز در این فهرست دیده می ‌شود. معادی سال گذشته در فیلم سیاسی شش زیرزمینی بازی کرد؛ یک فیلم ضعیف که در جهت پروپاگاندای نظامی و سیاسی کاخ سفید ساخته شد؛ و جشنواره فیلم فجر را هم در جهت سیاست‌ های دولت‌ های غربی علیه ایران، تحریم کرده بود. “

لازم به بیان است پیمان معادی برای نقش‌آفرینی در فیلم‌ های جدایی نادر از سیمین و درباره الی به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد! وی برنده سیمرغ بلورین هیئت ویژه داوران در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ میلادی را به‌ همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد. پیمان معادی از بازیگران ایرانی-آمریکایی است از مهم ‌ترین نقش ‌های بین‌المللی او می ‌توان در نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه ‌ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریال آمریکایی آن شب و فیلم شش زیرزمینی در نقش برادر رئیس ‌جمهور تورگستان اشاره کرد.

پیمان معادی سیمرغ بلورین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم درخت گردو دریافت کرد اما به دلیل حضور در آمریکا در اختتامیه جشنواره حضور نداشت و با ارسال پیامی تصویری از داوران تشکر کرد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا