مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟ + زمان دقیق پرداخت بیمه بیکاری ۹۹

در این مطلب، توضیحاتی درباره مبلغ بیمه بیکاری کرونا و همچنین زمان دقیق پرداخت بیمه بیکاری ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حدود سه ماه است که از ظهور بیماری کرونا در کشور می گذرد و متاسفانه کسب ‌و کارهای بسیاری در اثر تبعات جانبی این ویروس به اجبار دست از فعالیت کشیده‌ اند و این موضوع منجر به بیکاری یا مرخصی اجباری بسیاری از شاغلین شده است! با محمد شریعتمداری ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون راه اندازی سامانه ای برای ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری، بسیاری از کسانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور کار خود را از دست داده اند، در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کردند!

مبلغ بیمه بیکاری کرونا

اما شاید این سوال برای تان پیش آید مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟

در پاسخ بایستی گفت طبق اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، نحوه محاسبه مقرری بیمه بیکاری به شرح زیر است:

مبلغ بیمه بیکاری کرونا

افرادی که در شروع بیمه بیکاری دارای ۵۵ سال سن و یا بیشتر باشند، مادامی که مشغول به کار نشده اند، در صورت دارا بودن شرایط می توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی، تخت پوشش بیمه بیکاری باقی بمانند.

توجه داشته باشید محاسبه میزان مبلغ بیمه بیکاری توسط سازمان تامین اجتماعی تعیین می شود. میزان واریز مبلغ بیمه از تاریخ بیکاری محسوب و مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری جزو سوابق پرداخت حق بیمه از نظر بازنشستگی، ازکار افتادگی و فوت محسوب می شود. همچنین مطابق بند ب (ماده ۷) قانون بیمه بیکاری، میزان مقرری بر اساس ۹۰ روز آخر بیمه شده و به میزان ۵۵ درصد و به ازای افراد تحت تکفل (جداکثر تا ۴ نفر)، ۱۰ درصد حداقل دستمزد افزوده خواهد شد. در هر حال، مجموع دریافتی نباید از حداقل دستمزد کمتر و از ۸۰ درصد متوسط دستمزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

اما درباره مبلغ بیمه بیکاری کرونا لازم به بیان است سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آن ها واریز می‌ شود اما روایت‌ های مختلفی از مبلغ وجود دار! شنیده‌ ها حاکی از این است که ماهانه ۸۲۵ هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌ شود.

زمان دقیق پرداخت بیمه بیکاری ۹۹

اما سوال دیگری که بیشتر افراد بی شک با آن مواجه شده اند، بی شک پیرامون زمان دقیق پرداخت بیمه بیکاری ۹۹ می باشد! در جدیدترین خبر منتشر شده، مطلع شدیم مسعود بابایی ، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فهرست اولیه مشمولان بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است، از پرداخت بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.

مسعود بابایی در این باره گفت: ” لیست اولیه به سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است و این سازمان ظرف کمتر از یک ماه پیامک اعلام شماره حساب را به مشمولان، ارسال و واریز به حساب آنها را آغاز خواهد کرد. “

 

همچنین مسعود بابایی ، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: ” کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند. دقت داشته باشید صرفا افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، این وزارتخانه به آنها پیامک عدم شمول را ارسال خواهد کرد. قرار است بازه زمانی بررسی شرایط و ارسال پیامک اعلام شماره حساب به این متقاضیان را به ۱۰ روز کاهش دهیم. افرادی که بیکار می شوند، یک ماه فرصت دارند به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند، پس از آن در صورتی که شرایط مذکور را دارا بودند، به هر فرد تا ۸۰ درصد دستمزدی که دریافت می کرد، واریزی ها انجام خواهد شد. “

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا از زبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمد شریعتمداری ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا گفت: ” در ایام کرونا برای پرداخت بیمه بیکاری روال خاصی داریم. حدود ۲۳۰ هزار نفر برای واریز بیمه بیکاری در فروردین ماه تأیید شدند و اردیبهشت ماه نیز به همین روال خواهد بود.

با شیوع کرونا عده‌ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی در نظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق لیستی که ما در اختیارشان می‌گذاریم پرداخت حداقلی را انجام می ‌دهد.

محمد شریعتمداری ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای اسفند ماه در یک مرحله ۱۰۳ هزار نفر و مرحله دوم ۴۶ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند، افزود: ” برای فروردین نیز حدود ۲۳۰ هزار نفر تأیید شدند تا بیمه بیکاری دریافت کنند و واریز صورت گیرد، همچنین برای اردیبهشت ماه نیز به همین روال خواهد بود. برای این ۳ ماه بیکاری دولت بیمه بیکاری پرداخت کرد، اما اگر باز هم بعد از این ۳ ماه، بیکاری ادامه داشته باشد، روال طبیعی رسیدگی در کمیته وزارت کار و تأمین اجتماعی طی می‌شود و به ۲۵۰ هزار نفری که پیش از این بیکار بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اضافه می‌شود.

 

۱ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا