پایان بیماری کرونا بدون نیاز به واکسن ؛ داروی جدید چین در راه است!

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره داروی جدید چین و همچنین پایان بیماری کرونا بدون نیاز به واکسن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بیماری کرونا سال گذشته از چین آغاز شد و موجب همه ‌گیری جهانی شد، به همین دلیل تلاش‌های جهانی زیادی در ساخت واکسن و تولید دارو برای مقابله با این بیماری در سرتاسر جهان آغاز شده است.

داروی جدید چین برای بیماری کرونا

اما در جدیدترین خبر منتشر شده ، چین اعلام کرده است دارویی تولید کرده است که قادر است بدون نیاز به واکسن به همه گیری ویروس کرونا پایان دهد! داروی جدید تولید شده توسط محققان دانشگاه پکن، نه‌ فقط زمان بهبودی را کاهش می ‌دهد، بلکه ایمنی کوتاه‌ مدت در برابر ویروس نیز ایجاد می ‌کند.

سنی شی ، مدیر مرکز نوآوری ژنتیک دانشگاه پکن در این باره گفت:

عملکرد این دارو در مرحله آزمایش حیوانات موفقیت ‌آمیز بوده است. هنگامی ‌که ما آنتی ‌بادی‌ های خنثی ‌کننده را به موش ‌های آلوده تزریق کردیم، پس از پنج روز بار ویروسی به میزان قابل توجهی کاهش یافت، به این معنی که این داروی بالقوه دارای اثر درمانی است. این دارو از آنتی‌بادی‌های خنثی سیستم ایمنی بدن انسان ساخته شده است و برای جلوگیری از آلودگی ویروس کرونا استفاده‌ شده است. این آنتی ‌بادی ‌ها از ۶۰ بیمار بهبود یافته دریافت شده است.

سنی شی ، مدیر مرکز نوآوری ژنتیک دانشگاه پکن تشریح کرد:

۱۴ آنتی ‌بادی خنثی‌ کننده مورد استفاده در داروی ما می‌ توانند به ‌سرعت در تولید انبوه قرار بگیرند. استفاده از آنتی ‌بادی ‌ها، پتانسیل درمانی برای این بیماری و کاهش مدت ‌زمان بهبودی دارد. تخصص ما ژنومیک تک‌ سلولی است تا ایمونولوژی یا ویروس ‌شناسی اما وقتی فهمیدیم که رویکرد ژنومی تک‌ سلولی می ‌تواند آنتی ‌بادی خنثی ‌کننده‌ ای برای مقابله با این بیماری باشد، بسیار هیجان ‌زده شدیم! این دارو باید اواخر امسال و به‌ موقع برای هرگونه شیوع احتمالی در زمستان آماده شود.

محققان چین پیش از سایر کشورها تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. امیدواریم این آنتی ‌بادی ‌های خنثی ‌کننده به یک داروی تخصصی تبدیل شوند که همه ‌گیری را متوقف کند.

در انتها بد نیست بدانید استفاده از آنتی ‌بادی ‌ها در داروهای درمانی روش جدیدی نیست و در درمان چندین ویروس ایجاد کننده بیماری‌ های دیگر مانند ایدز ، ابولا و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) موفقیت ‌آمیز بوده است!

این مطالعه نشان داد که اگر آنتی ‌بادی خنثی ‌کننده قبل از اینکه موش‌ ها به ویروس آلوده شوند، تزریق شود، موش‌ ها از عفونت دورمانده و هیچ ویروس در آنها تشخیص داده نمی ‌شود! این دارو ممکن است برای چند هفته محافظت موقتی برای کارمندان پزشکی ایجاد کند و امکان گسترش آن تا چند ماه نیز وجود دارد.

نتایج این تحقیق پیرامون داروی جدید چین برای بیماری کرونا در نشریه علمی Cell منتشرشده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا