سوزش و خارش مقعد به چه دلیل اتفاق می افتد؟

خارش مقعدی که به اصطلاح پزشکی”خارش” شناخته میشود، یک تحریک است که میتواند جلسه یا قرار ملاقات شما را به یک فاجعه تبدیل کند به خاطر احساس نارضایتی و ناخوشایندی که به شما متحمل می کند؛ بنابراین زمانی که شما در این موقعیت هستید چه باید بکنید؟

سوزش و خارش مقعد

 

تسکین دادن تحریک خارش، عوض شدن چهره شما یا نادیده گرفتن تقاضای بدن شما به خارش انتخاب سختی خواهد بود ؛ حالا،بیایید آن ها را بررسی کنیم.خارش مقعد

خارش مقعد

علت خارش مقعدی

خارش مقعدی برای همه افراد در هر سنی اتفاق می افتد و دلیل این اتفاق وحشتناک چیست؟

  1. خارش مقعدی میتواند دلیل اصلی و ثانویه داشته باشد.
  2. تحریک کنده های پوست مانند صابون بهداشتی.
  3. وضعیت پوستی مانند پسوریازیس(داءالصدف)و التهاب پوستی خیلی کم یا خیلی زیاد.
  4. اختلال های وابسته به روده و مقعد
  5. زخم عمیق مقعدی
  6. بواسیر، شقاق
  7. انتقال بیماری های عفونی جنسی و انگلی می باشد.
  8. بیماری های درون بدن مانند؛ دیابت، زردی، لوسمی، بیماری تیروئید، غده های لنفافی و بیماری التهاب روده است.
  9. استفاده از داروهایی مانند نیومایسن و کینیدین، شیمی درمانی
  10. غذاهایی مانند:فلفل تند

 

چگونه خارش مقعدی را به طور موثر وطبیعی درمان کنیم؟

۱- درمان خانگی خارش مقعدی با سرکه سیب 

یک فنجان آب به همراه دوقاشق غذا خوری سرکه را رقیق کنید و دوبار در روز بنوشید. یک فنجان سرکه سیب را با آب حمام داغ خود مخلوط کنید و ۱۵دقیقه خود را در آن خیس بدهید ، بهتر است که هرروز این درمان را انجام دهید.

 

۲- درمان خانگی خارش مقعدی با سیر

روزانه ۲ تا ۳ حبه سیر را با معده خالی میل کنید. ۲ حبه سیر را با ۱/۲ فنجان شیر بجوشانید صبر کنید تا خنک شود و سپس با معده خالی بنوشید. این درمان را یک هفته انجام دهید و خواهید دید که خارش مقعدی تان ازبین میرود.

 

۳- درمان خانگی خارش مقعدی با الوئه ورا

خارهای لبه یک برگ الوئه ورا را ببرید و ژل را از آن خارج کنید ، ژل را به مدت ۵ تا ۸ دقیقه به آرامی اطراف محل خارش بمالید. سعی کنید این درمان را هر چند ساعت یک بار انجام دهید تا اثر بیشتری داشته باشد.

 

۴- درمان خانگی خارش مقعدی با استفاده از ماست

ماست را به طور مستقیم به محل خارش بمالید سپس با آب گرم آن را پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با یک حوله تمیز کنید. ۲ تا ۳ ظرف ماست را در روز برای این درمان مصرف کنید.

 

۵- درمان خانگی برای خارش مقعدی با بلغور جو

۱ یا ۲ فنجان بلغور جو به وان حمام خود که با آب گرم پر است اضافه کنید،حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن آب گرم خیس بخورید.این روش میتواند حدود ۱ یا ۲ بار در روز برای تسکین استفاده شود.

 

۶- درمان خانگی خارش مقعدی با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل را دو بار در روز در ناحیه خارش مقعدی برای تسکین خارش و سوزش بکار ببرید. ۲تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف کنید و همچنین میتوانید در پخت و پز روزانه خود از آن استفاده کنید.

 

۷- درمان های خانگی خارش مقعدی با استفاده از نمک فرنگی

۱ تا ۲ پیمانه از نمک فرنگی را به آب گرم حمام خود اضافه کنید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن خیس بخورید .بدن خود را و مخصوصا محل خارش را به دقت پس از حمام خشک کنید.

 

۸- درمان خانگی خارش مقعدی با ریشه شیرین بیان کبابی

ریشه شیرین بیان کبابی ، هل ،میروبالان پوست ، این مخلوط سه گیاه را خوب خرد و پودر کنید ، ۱/۴ قاشق چای خوری از این پودر را با یک قاشق چای خوری عسل و یک فنجان آب مخلوط کنید. هر روز یک فنجان بنوشید تا نشانه ها ازبین بروند.

 

پیشگیری از سوزش و خارش مقعد

اینکه پیشگیری بهتر از درمان است همیشه و در هر موقعیتی درست است در این صورت شما میتوانید از خارش مقعدی با این نکات کوچک پیشگیری کنید: قسمت پایین را به خوبی خشک کنید: قسمت پایین مرطوب محیط مناسبی است برای رشد قارچ و باکتری ها ، بنابراین شما باید مطمئن شوید که محل خارش خود را با دستمال توالت مرطوب میکنید. راه رفتن برای پوست شما مانند نفس کشیدن است و خون بیشتر جذب میکند.

خاراندن را متوقف کنید

خاراندن شرایط شما را بدتر و پوست شما را ملتهب تر میکند.پس تا جایی که امکان دارد از خاراندن محل خارش برای حفظ پوست اسیب دیده خود جلوگیری کنید. دائم موقعیت نشتن خود را تغییر دهید. هرچند دقیقه باستید و راه بروید،مرطوب بودن محل خارش را کاهش دهید و رشد قارچ را به حداقل برسانید.

از پوشیدن لباس زیر های تنگ و چسبان خودداری کنید

لباش زیر تنگ احساس ناخوشایند گرما را ایجاد میکند.شما باید لباس زیر خود را به نوع ازاد و رها و نخی تغییر دهید.

همیشه استرس خود را کنترل کنید

از خوردن غذاهای تند و فست فود خود داری کنید بخاطر اینکه آنها دلیل خارش مقعدی هستند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا