بیف استروگانف چیست و چگونه تهیه می شود؟

جدول یاب ، ترجمه: پردیس کیانیبیف استروگانف یا بیف استروگانوو، غذایی است با اصالت روسی  که با اندک تغییراتی در دستور پخت، نسبت به مزاج ملیت های مختلف، طرفداران زیادی را در دنیا به دست آورده است. در واقع بیف استروگانف نام بین المللی این غذا است اما در کشورهای روسی آن را (بیف استروگانوو) می نامند که البته از نظر روسها نام واقعی این غذا می باشد.

مواد اصلی تشکیل دهنده بیف استروگانف تکه های گوشت یا به اصطلاح بیف می باشد. (منظور ازبیف همان گوشت گوساله یا گاو می باشد) در سال ۱۸۹۱ برای اولین بار این غذا توسط  آشپزی از شهر پترزبورگ، برای شرکت در مسابقه درست شده است. البته برخلاف تمام غذاها که اسم آشپز را به خود اختصاص داده اند، این آشپز نام کار فرمای خود را (الکساندرویچ استروگانوو) بر روی این غذا گذاشته است. بیف استروگانف بعد از شناخته شدن در بین روس ها  با سرعت زیادی جهانی شد. این غذا بعد از کشورهای روسی، در سال ۱۹۲۰ به چین و فرانسه رسید و خیلی زود در آمریکا رواج یافت اما امروزه مردم اکثر کشورها بیف استروگانف را شناخته و در منوی بسیاری از رستوران ها دیده می شود.

طرز تهیه بیف استروگانف (برای ۴ نفر)

مواد لازم:

گوشت گوساله    نیم کیلو

خامه    حدود ۴۰۰ گرم

قارچ    حدود ۲۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط   ۵ عدد

پیاز متوسط           ۴ عدد

سیر                   ۱ یا ۲ حبه

شیر                   ۱ لیوان

کره                    به میزان دلخواه (ضرورت ندارد)

آرد                    ۲ قاشق غذاخوری

فلفل                    به اندازه دلخواه

نمک                   به اندازه دلخواه

 

طرز آماده سازی مواد و درست کردن بیف استروگانف

درقسمت اول پیاز را خرد کرده و خوب در روغن تفت می دهیم. (بهترین حالت خرد شدن پیاز برای بیف استروگانف، مدل نگینی می باشد) گوشت گوساله را به شکل خیلی نازک در اندازه های کوچک برش می دهیم. (منظور از کوچک یعنی حدود دو بند انگشت). بعد از تفت کامل پیاز، گوشت های خرد شده را در داخل تابه می ریزیم و هم می زنیم تا گوشت و پیاز کاملا با هم مخلوط شوند. بعد از تفت دادن، بین ۳ تا ۴ لیوان آب اضافه می کنیم و شعله را کم کرده و صبر می کنیم تا گوشت خوب و کامل بپزد.

می توانید در صورت دلخواه مقداری کره به داخل تابه انداخته تا عطر طعم بهتری در مزه ی بیف استروگانف شما احساس شود. برای بهتر و زودتر پخته شدن گوشت، بهتر است در تابه را بگذارید. زمانی که احساس کردید گوشت شما نزدیک به نرم شدن و کامل پخته شده است در تابه را بردارید، شعله را کمی بیشتر کنید و اجازه دهید آب درون تابه تماما تبخیر شود.

در مرحله بعد قارچ ها به صورت ورقه ای خرد کرده و به داخل تابه می ریزیم. به دلیل اینکه قارچ در حرارت طولانی آب می شود و اندازه خود را تغییر می دهد، بهتر است قارچ ها کمی ضخیم تر ورق کنید. (برای اینکه قارچ شما ضخیم تر خرد شود و همواره تعداد تکه های آن بیشتر باشد، در صورت بزرگ بودن قارچ بهتر است ابتدا قارچ را از وسط برش داده و بعد از جهت دیگر، به صورت ورقه ای برش دهید.) بعد از چند دقیقه قارچ آب انداخته و مجددا کمی هم می زنیم تا دوباره آب داخل تابه خشک شود. اگر شما از کسانی باشید که طعم سیر در غذا برایتان لذیذ است، در صورت تمایل می توانید اکنون یک تا دو حبه سیر رنده شده را داخل تابه بریزید. حالا آرد را در شیر خوب حل کنید و در همین هنگام نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

همینطور که مواد را هم می زنید بعد از دقایقی حباب های ناشی از شیر درون تابه ی شما بوجود می آید. بعد از به وجود آمدن حباب ها تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا خامه را به داخل مواد اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم تا خوب با مواد مخلوط شود. بعد از گذراندن این مرحله بخش اصلی بیف استروگانف ما آماده می باشد. در این لحظه سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ می کنیم. محتوای تابه را درون ظرف ریخته و سیب زمینی ها را در کنار ظرف به حالت دورچین تزیین کنید. بیف استروگانف آماده میل کردن می باشد.

دوستان گرامی، لازم به ذکر است هر غذایی از جمله بیف استروگانف، در هر جای دنیا طبق مزاج مردم آن کشور دارای تفاوت هایی در انتخاب مواد غیر اصلی (سیر، کره، نوع ادویه و سبزیجات) می باشد. به همین دلیل ممکن است دستورالعمل های متفاوتی را در کتاب ها و سایت های آشپزی شاهد باشید. شما می توانید مواد مرتبط را طبق سلیقه و مزاج خودتان انتخاب کنید.

منبع:

www.forknplate.com / www.Bettycroker.com

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا