کارگردان معروف سینما داغدار شد

در این مطلب، توضیحاتی بیشتری درباره علت سوگ و داغداری احمدرضا درویش ، کارگردان معروف سینما خواهیم داشت! با ما همراه باشید.  احمدرضا درویش ،  کارگردان، تهیه‌ کننده و همچنین فیلمنامه‌ نویس سینمای ایران، سوگوار از دست دادن مادر خود شد. این مادر صبور، که دو فرزند خود را در جریان هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم اسلام و ایران کرده بود، روز گذشته پنجشنبه ۲۱ فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان درگذشت.

احمدرضا درویش ، کارگردان معروف سینما

درباره احمدرضا درویش بد نیست بدانید وی متولد ۲ مرداد ماه سال ۱۳۴۰ شمسی در شهرستان تویسرکان در استان همدان می باشد. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۱ شمسی و با کارگردانی نمایش‌ های تلویزیونی آغاز کرد؛ وی در سال ۱۳۹۳ شمسی برای سال‌ ها فعالیت فرهنگی خود، نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد. احمدرضا درویش در سال ۱۳۶۸ شمسی اولین فیلم سینمایی خود را با نام ” آخرین پرواز ” کارگردانی کرد. همچنین ” کیمیا ” در سال ۱۳۷۴ شمسی، چهارمین اثر او بود که توانست نظر منتقدان را جذب کند!

احمد رضا درویش دو بار برای فیلم‌ های سینمایی ” دوئل ” به تهیه کنندگی تقی علیقلی‌ زاده و حسن رجبعلی‌ بنا و ” روز رستاخیز ” برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شده‌ است. ” رستاخیز ” در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا