طرز تهیه دسر موزی یخچالی خیلی ساده و خوشمزه با بیسکویت و ژلاتین برای پذیرایی

دستور تهیه دسر موزی یخچالی

طرز تهیه دسر موزی

دسر موزی یکی از دسرهای خوشمزه و مجلسی است که به راحتی قابل تهیه در منزل می باشد. دسر موزی را می توانید با مواد کم و در دسترس به آسانی در منزل تهیه کنید و برای مهمانی ها بسیار شیک و خاص می باشد. دسر موزی معمولا از ترکیب بیسکویت پتی بور با خامه و موز درست می شود و کودکان عاشق این دسرهای جذاب هستند. موز یکی از میوه های خوشمزه و البته پرخاصیت می باشد و قطعا خوراکی هایی که با موز درست می شود لذیذ خواهد بود. موز سیاه انرژی زا، ضد سرطان، ضد فشار خون، هضم کننده غذا، کاهنده فشارهای روحی، ضد اضطراب و افسردگی است؛ پس اگر موزهای سیاه در یخچال دارید می توانید یک دسر خوشمزه با آن ها درست کنید و همچنین از خواص موز سیاه بهره مند شوید. امروز در جدول یاب طرز تهیه دسر موز را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر موزی

  • موز بزرگ ۱ عدد
  • ژله موزی ۱ بسته
  • آب جوش ۱ و نیم لیوان
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر موزی با ژلاتین و بیسکویت خرد شده

مرحله اول: درست کردن ژله موزی

داخل کتری مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش بیاید، پودر ژله موزی را از بسته خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید. زمانی که آب به جوش آمد حدود یک و نیم لیوان آب جوش را به پودر ژله اضافه و با هم مخلوط کنید، سپس ظرف ژله را روی بخار کتری قرار دهید و چند دقیقه ای هم بزنید تا دانه های ژله به خوبی در آب جوش حل و مایع ژله شفاف و در نهایت ظرف را از روی بخار بردارید و در محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم: نیم بند شدن ژله

قالب یا ظرف سرو را آماده، قلم مو را به مقداری روغن آغشته و کف قالب را با کمی روغن چرب کنید. با ملاقه نصف مایع ژله را در قالب بریزید و قالب را به مدت حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن موز با بقیه ژله

پوست موز را جدا کنید و آن را داخل یک ظرف قرار دهید و به کمک چاقو موز را در اندازه های کوچکتر برش دهید. دستگاه مخلوط کن را آماده کنید و موزهای خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید و چند ثانیه ای دستگاه را روشن کنید تا تکه های موز کمی له شوند. در ادامه بقیه مایع ژله را به موز اضافه و با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: افزودن خامه و بیسکوئیت

در این مرحله خامه صبحانه را نیز به مواد اضافه و خوب مواد را با هم ترکیب کنید. در ادامه بسته بیسکوئیت پتی بور را باز و بیسکوئیت ها را از داخل بسته خارج کنید، سپس بیسکوئیت ها را با دست خرد و داخل مواد موزی بریزید و به آرامی مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم: آماده شدن دسر موزی

ژله که نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج کنید و ترکیب مواد بیسکوئیتی را روی ژله بریزید و سطح آن را صاف کنید. بعد قالب را به مدت ۳ الی ۴ ساعت دیگر نیز در یخچال قرار دهید تا مواد دسر کاملا خود را بگیرد و دسر موزی آماده شود.

مرحله ششم: سرو دسر موزی

بعد از گذشت این مدت، قالب را از یخچال خارج و با چاقو اطراف دسر را از قالب جدا و برای آزاد شدن راحت تر دسر، قالب را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه داخل ظرف آب جوش فرو کنید و در نهایت قالب را در ظرف سرو برگردانید و دسر را سرو و میل کنید.

طرز تهیه دسر موزی

نکات کلیدی برای تهیه دسر موزی

  1. در لایه ژله ای می توانید تکه های موز قرار دهید تا ظاهر دسر زیباتر شود.
  2. هنگام برش زدن هر بار چاقو را پاک کنید تا برش های تمیزتری داشته باشید.
  3. ژله حتما باید نیم بند باشد تا لایه بیسکویتی به خوبی به آن بچسبد و هنگام سرو جدا نشود.
‫۴.۳/۵ (۳ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا