طرز تهیه شیرینی برشتوک شکلاتی ساده و شیک ۲ رنگ با آرد نخودچی

شیرینی برشتوک شکلاتی

طرز تهیه شیرینی برشتوک

شیرینی برشتوک شکلاتی یکی از شیرینی های نوروزی می باشد که نیازی به فر ندارد. شما می توانید از قالب های سیلیکونی استفاده کنید. ما در آموزش های قبلی نوروزی طرز تهیه شیرینی مربایی، طرز تهیه شیرینی نارگیلی را به شما یاد داده ایم و امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی برشتوک شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد نخودچی۲۵۰ گرم
آرد سفید۲۵۰ گرم
پودر قند۲۵۰ گرم
روغن قنادی۲۵۰ گرم
پودر هل یا دارچین حدود۱ ق چای خوری
شکلات سفید۱۰۰ گرم
شکلات تلخ یا شیری۱۰۰ گرم

طرز تهیه برشتوک شکلاتی

مرحله اول: تفت دادن آرد

آردها را در سینی فر بریزید و حدود یکساعت در فر ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه قرار دهید تا کاملا رنگ آنها عوض شود و بو داده شوند. هر ۵ تا ۱۰ دقیقه سینی را خارج کنید و آردها را مخلوط و زیر و رو کنید تا یکدست بو داده شوند و آرد دور و کف سینی دچار سوختگی و تلخی نشود. آرد که به رنگ و برشتگی دلخواه رسید از فر خارج کنید و سه بار الک کنید. می توانید آرد ها را داخل تابه تفت دهید.

مرحله دوم: هم زدن روغن و پودر قند

روغن و پودر قند را با دور تند همزن برای ۷ تا ۱۰ دقیقه بزنید تا کاملا پوک و سفید شود. پودر هل یا دارچین، وانیل یا زنجبیل را به آرد اضافه کنید و مواد خشک را  کم کم به مخلوط روغن و پودرقند اضافه کنید و با همزن به زدن ادامه دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. میتوانید مقداری زعفران غلیظ نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر کمی چسبنده است آن را برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی منسجم شود و چسبندگی کمتر شود. در ادامه باید شکلات بن ماری کنید برای این کار شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل کاسه قرار دهید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات بن ماری شود.

مرحله سوم: تهیه شیرینی برشتوک نخودچی

کمی پودرقند یا دارچین در سینی ۲۰ در ۳۰ سانت الک کنید. خمیر را در سینی پهن کنید. روی خمیر باید کاملا تمیز باشد و پودرقند یا هیچ ماده دیگری روی خمیر نباشد تا شکلات خوب به آن بچسبد، ولی زیر خمیر حتما پودرقند الک کنید که خمیر به سینی نچسبد و بعد از برش راحت جدا شود. یکی از شکلات های بن ماری شده را روی خمیر بریزید و با پالت صاف کنید سپس چند دقیقه سینی را در یخچال قرار دهید تا شکلات کمی سفت شود. شکلات بعدی که در محیط خنک شده روی شکلات اولی بریزید و سریع با پالت صاف کنید و اجازه دهید در محیط خودش را بگیرد.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی برشتوک

  1. می توانید فقط از یک رنگ شکلات استفاده کنید.
  2. قبل از سفت شدن شکلات، با کاتر و یک خط کش شروع به برش زدن برشتوک کنید.
  3. روی برشتوک را به دلخواه با شکلات یا مغزیجات تزیین کنید و در ظرف سرو بچینید.
  4. برشتوک ماندگاری بالایی دارد حتما در ظرف سلفون کشیده در جای خنک ترجیحا در یخچال نگهداری کنید.
  5. در صورت تمایل میتوانید به خمیر چند قاشق پودر کاکائو اضافه کنید تا برشتوک کاکائویی داشته باشید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا