طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی پفکی با پیمانه لیوان فرانسوی در فر و ماهیتابه رژیمی

شیرینی نارگیلی بازاری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی بی شک یکی از خوشمزه ترین شیرینی های بازاری می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و رسپی خانگی آن فوق العاده خوشمزه است و اگر دوست دارید یک شیرینی سنتی ایرانی خوشمزه تهیه کنید باید یک سری نکات مهم شیرینی نارگیلی را بدانید تا بهترین شیرینی نارگیلی به سبک بازاری تهیه کنید. بیشتر رسپی ها با با ترازو و گرم می باشد و ما سعی کردیم یک دستور عالی با پیمانه یا همان لیوان دسته دار فرانسوی برای شما بیاوریم که بتوانید به راحتی مواد را اندازه گیزی کنید و این شیرینی خوشمزه را آماده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر نارگیل چرب۱ پیمانه سر پر
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ متوسط۳ عدد
روغن مایع۱/۳ پیمانه

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد گفته شده را داخل قابلمه بریزید و باهم مخلوط کنید دقت کنید پودر نارگیل باید ریز و چرب باشد و اگر دانه درشت بود می توانید کمی داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا ریز شود سپس قابلمه را ریو حرارت متوسط قرار دهید و برای ۵ الی ۶ دقیقه تند و سریع هم بزنید.

مرحله دوم: داغ شدن مواد

در ادامه باید کاملا شکر با حرارت متوسط ذوب شود و ولی اصلا نباید مواد داغ داغ شود در حد گرم شدن کافی می باشد و بعد از ۶ دقیقه مواد را بین دو انگشت تست کنید اگر زبری شکر را حس نکردید مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله سوم: پابپ کردن در سینی

در ادامه باید مواد شیرینی را داخل یک قیف پلاستیکی بریزید و نوک قیف را قیچی کنید سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی یا نسوز قرار دهید و از مواد به کمک قیف داخل سینی پیپ کنید و انگشت خود را چرب کنید و نوک قله ای شده شیرینی را با دست بخوابانید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نارگیلی

در ادامه باید به دلخواه کمی پودر پسته روی شیرینی ها بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید و اگر زیر شیرینی طلایی شد و بعد از پخت از فر خارج کنید و اصلا نگران نباشید ابتدا این شیرینی کمی نرم است و بعد سفت می شود و سپس از روی سینی جدا کنید و برای پخت تابه دو طرفه باید واشر را جدا کنید و کف تابه کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را با کمک قیف روی کاغذ پایپ کنید و درب تابه را بسته و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نارگیلی

  1. اگ حین هم زدن شیرینی روی گاز حس کردی مواد شله می توانید به آن پودر نارگیل اضافه کنید و اگر حس کردید سفت است می توانید خیلی کم و قاشق قاشق به آن روغن مایع یاسفیده تخم مرغ اضافه کنید.
  2. این شیرینی داخل ظرف دربسته تا چندماه داخل فریزر قابل نگهداری می باشد.
  3. مواد و روی شعله گاز که گذاشتید نباید بزارید زیاد داغ شود در اینصورت شیرینی هاتون سفت می شود همین که بین دو تا انگشت شکر و حس نکردید یعنی حل شده کافی می باشد.
  4. غلظت باید جوری باشه که از قیف رد شود.
  5. اگر روی شیرینی طلایی نشده بود می توانید آخر پخت گریل را بزنید در حدی که روی شیرینی تغییر رنگ دهد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا