چرا نباید چای کیسه ای را دور ریخت؟

امروزه در زندگی ماشینی که گاهی حتی زمان منتظر ماندن برای یک چای تازه دم نیست چایی های کیسه ای خستگی را از تن خیلی ها رفع می کند.

 چای کیسه ای

 

فرقی ندارد چای کیسه‌ای حاوی چای سیاه باشد یا سبز یا بابونه یا نعناع فلفلی یا هر چای گیاهی دیگری، نوشیدن چند فنجان چای در روز مزایای بسیاری برای سلامتی در بردارد. چای‌های گیاهی خواص آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، قابض و آنتی‌بیوتیک دارند.
با این حال، آیا می‌دانستید پس از نوشیدن چای حاصل از یک چای کیسه‌ای، می‌توانید از مزایای دیگر چای کیسه‌ای نیز بهره ببرید؟ به جای این که چای‌های کیسه‌ای را پس از استفاده دور بیندازید، می‌توانید از مزایای آن‌ها برای زیبایی و حتی باغبانی بهره ببرید.
در ادامه به چند کاربرد چای کیسه‌ای استفاده‌شده اشاره کرده‌ایم.

– جوش‌های خفیف را درمان کنید

چای‌های کیسه‌ای استفاده‌شده به شما کمک می‌کنند از پوست خود محافظت کنید و آن را زیباتر سازید. در واقع، این چای‌ها بهترین روش خانگی برای از بین بردن جوش‌های خفیف هستند. کاتچین‌های موجود در چای سبز خواص ضدباکتری دارند و به مقابله با باکتری‌هایی که باعث بروز جوش می‌شوند، کمک می‌کنند.
یک فنجان چای سبز دم کنید و چای کیسه‌ای را از داخل آب درآورده، ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. چای کیسه‌ای را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه مستقیماً روی ناحیه موردنظر پوست بگذارید. با آب خنک پوست خود را بشویید. هر روز ۲ بار این کار را انجام دهید.

 

۲- نشانه‌های پیری را از بین ببرید

چای سبز خواص ضدپیری و آنتی‌اکسیدان نیز دارد که به شما کمک می‌کند رنگ و کشسانی پوست را بهبود بخشید. محتوای ۲ چای کیسه‌ای سبز استفاده‌شده را داخل یک کاسه بریزید. آن را با ۲ قاشق چای‌خوری عسل و کمی آب‌لیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. ۱ یا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

۳- بوی بدن دهان را از بین ببرید

می‌توانید با ترکیب چای‌ کیسه‌ای نعناع و چای کیسه‌ای سبز یک دهان‌شویه ملایم و آرام‌بخش بسازید. خواص ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری این چای‌ها به مقابله با باکتری‌های بد داخل دهان که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند، کمک می‌کند.
۲ الی ۳ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل آب داغ بخیسانید تا چای رقیقی به دست آید. منتظر بمانید تا چای خنک شود. چند قطره روغن درخت چای داخل چای بریزید و ۲ بار در روز به جای دهان‌شویه از این چای استفاده کنید.

 

۴- موهای خود را براق کنید

چای کیسه‌ای سیاه یا سبز استفاده‌شده موهای خشک شما را براق می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های چای باعث بهبود رشد مو شده و از مشکلاتی نظیر خشکی پوست سر و شوره جلوگیری می‌کنند.
۲ الی ۳ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را در ۲ فنجان آب داغ مجدداً دم کنید و بگذارید سرد شود. پس از شامپو کردن موها، برای آبکشی نهایی از این چای استفاده کنید. ۵ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید و بعد با آب موهای خود را آبکشی کنید. اجازه دهید موهایتان خودبه‌خود خشک شوند. از این روش ۲ بار در هفته استفاده کنید.

 

۵- تورم و تحریک چشم‌ها را تسکین دهید

هر نوع چای کیسه‌ای به کاهش پف و تحریک چشم‌ها کمک می‌کند. چای دارای خواص ضدتحریک و آنتی‌اکسیدان است و به کاهش تورم دور چشم‌ها کمک می‌کند… همچنین چای خستگی و التهاب چشم‌ها را کاهش می‌دهد.
۲ چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. دراز بکشید، چشم‌ها را ببندید و چای‌های کیسه‌ای خنک را روی پلک‌ها بگذارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

 

۶- قارچ ناخن‌های پا را از بین ببرید

چند چای کیسه‌ای استفاده‌شده را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. این چای‌های کیسه‌ای را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناخن‌های موردنظر بگذارید. ۲ الی ۳ بار در روز از این روش برای از بین بردن قارچ ناخن‌های پا استفاده کنید.

 

۷- پوست خود را لایه‌برداری کنید

محتوای ۱ الی ۲ چای کیسه‌ای سبز استفاده‌شده را داخل یک کاسه بریزید. کمی روغن‌زیتون و عسل به آن‌ها اضافه کنید تا یک خمیر به دست آید. خمیر را روی صورت خود بمالید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. به آرامی خمیر را با حرکات دایره‌ای روی صورت بمالید. صورت خود را با آب ولرم بشویید. ۱ الی ۲ بار در هفته از این روش استفاده کنید.

 

۸- از آفت‌ها و عفونت‌های گیاهی پیشگیری کنید

یک چای کیسه‌ای استفاده‌شده را مجدداً دم کنید تا چای رقیقی ایجاد شود. اجازه دهید چای خنک شود. این مایع را داخل یک ظرف اسپری بریزید و آن روی برگ‌های گیاهان خود بپاشید. همچنین می‌توانید چند چای کیسه‌ای استفاده‌شده را زیر یک گلدان بگذارید. این کار باعث می‌شود آب در خاک بماند و مواد مغذی خاک افزایش یابد.

 

منبع :شبرو

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا