اثرات فوق العاده جادویی ریختن سرکه در مایع ظرفشویی که باید بدانید

جدول یاب، محمد سیمری : در این مطلب تصمیم داریم شما را با یک ماده‌ ی طبیعی همه‌ کاره آشنا کنیم! بله؛ درست خواندید؛ ماده ی طبیعی همه کاره. از جمله سرکه های فوق العاده ارزشمند و بسیار مفید، سرکه سیب است.

سرکه سیب

توجه داشته باشید سیب در صورت تخمیر، تبدیل به سرکه می‌ شود و چون قبلا به صورت کامل برای اینکار، له شده‌ است، خواص غذایی خود را به هیچ وجه از دست نمی‌ دهد! و فقط و فقط قند آن تبدیل به اسید، یعنی سرکه می‌ شود. جالب است بدانید در این سرکه مواد معدنی گوناگونی مثل پتاسیم، کلر، سدیم، منیزیم، آهک، گوگرد، آهن، فلوئور، سیلیسیوم و… وجود دارد. یعنی یک ارتش تمام عیارِ یک نفره!

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و همچنین ضد قارچی است. سرکه سیب دارای فواید بسیار فابل توجهی برای سلامتی انسان است. فوایدی چون ضد درد بودن، تسکین‌ دهنده‌ ی قوی دردهای عضلانی (برخی بر این باورند که به خاطر وجود استیک‌ اسید در سرکه‌ سیب، استفاده‌ ی موضعی از آن می‌ تواند دردهای عضلانی را آرام کند!)، درمان خارش پوست، جلوگیری از ادامه ی سکسکه، پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری دیابت و…

جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌ دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین کمک می‌ کند و می‌ تواند از ابتلا به بیماری دیابت نوع دو پیشگیری نماید! یا در موردی دیگر می توانید با چکاندن سرکه در گوش چرک، عفونت، درد گوش و کثافت آن را از بین ببرید!

اما شاید برایتان قابل باور نباشد که بدانید سرکه سیب دارای قدرت تمیزکنندگی فوق العاده ای نیز است! اگر برای تمیز کردن خانه‌ ی خود از ترکیبات شیمیایی معمول و رایج استفاده می‌ کنید، پس شما یک ماده‌ ی غیرسمی و ضد باکتری قوی را از دست داده‌ اید. فقط کافی است مقداری سرکه‌ سیب را در آب حل کنید و در یک اسپری بریزید و از آن استفاده کنید! به همین سادگی.

همچنین توصیه می کنیم ریختن سرکه در مایع ظرفشویی را نیز فراموش نکنید! شما می توانید لکه‌ های لیوان را به سادگی تمیز نمایید؛ فقط کافی است یک‌ چهارم فنجان سرکه‌ سیب را به ماشین ظرف‌ شویی خود اضافه کنید. تمامی لکه ها تمیز و پاکیزه خواهد شد.

یا با استفاده از سرکه سیب می توانید لکه‌ های قهوه یا چای را از روی ظروف پاکیزه نمایید؛ تنها کافی استاز ترکیب یک به یک سرکه‌ سیب و نمک استفاده کنید. یا برای پاک کردن چربی‌ های اجاق گاز و سطوح آشپزخانه نیز می توانید از یک ترکیب یک به یک آب و سرکه‌ سیب استفاده کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا