طرز تهیه کیک مارس با فیلینگ مخصوص (بهترین دستور) به روش کافی شاپی

دستور پخت کیک مارس

طرز تهیه کیک مارس

کیک مارس یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های کافی شاپی می باشد که شما می توانید با فیلینگ مخصوص کاراملی در خانه تهیه کنید و برای تولد و مهمانی ها یا حتی می توانید به متو کافه و رستوران خود اضافه کنید زیرا دستور تست شده می باشد و طعم کیک و بافت آن عالی می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک مارس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه
آرد۱ و ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آب۱/۴ پیمانه
روغن۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای فیلینگ

خامه قنادی۲۵۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات شیرین۲۴۰ گرم
پودر ژلاتین۱ ق چای خوری
شیر۱۴۰ گرم
کارامل۹۰ گرم

طرز تهیه کیک مارس

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید برای تهیه کیک مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و به سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس تخم مرغ و وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید و زمانی که کرم رنگ شود و حجم آن دو برابر شد.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید ۲/۳ از مواد خشک را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد آب و روغن را اضافه کنید و باهم مواد را مخلوط کنید و در انتها باید مابقی مواد خشک را را اضافه کنید و با لیسک یا مفتول در یک جهت مواد را فولد کنید.

مرحله سوم: پخت کیک

یک قالب سایز ۲۲ یا ۲۳ را انتخاب کنید و مواد را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکویید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت صبر کنید تا خنک شود و بعد روی تخته کار قرار دهید و با کمک چاقو به دو برش مساوی تفسیم کنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه فیلینگ

برای تهیه فیلینگ باید شیرد و پودر ژلاتین را داخل قابلمه بریزید و کمی هم بزنید و بعد کارامل را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا ژلاتین و کارامل ذوب شود و زمانی که کارامل ذوب شد شکلات سکه ای اراضافه کنید و دقت کنید اصلا شکلات نباید بجوشد و زمانی که حل شد از روی حرارت بردارید سپس خامه قنادی که داخل دمای محیط گذاشتید و ذوب شده است را با همزن بزنید تا فرم بگیرد و بعد حامه صبحانه را اضافه کنید و در یک جهت مواد را اضافه کنید و هم بزنید در انتها مواد شکلاتی تهیه شده را اضافه کنید و با همزن بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه کیک موس

حالا باید فیلینگ تهیه شده را داخل کیک قرار دهید. کیک را داخل همان قالب پخته شده را رینگ قرار دهید و روی آن را با کمی شیرکاکائو خیس کنید و از مواد موس که داخل قیف ریخیتید بریزید و کمی سس کاراملی بریزید و بعد لایه بعدی کیک را قرار دهد و دوبار یک لایه مواد موس یا فیلینگ قرار دهید و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و بعد با کمک چاقو دور تا دور کیک آزاد کنید و به دلخواه با کارامل شکلات تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مارس

  1. کیک را زیاد خیس نکنید.
  2. اگر رینگ ندارید یک پلاستیک بردارید و داخل همان قالبی که کیک را پختید قرار دهید و لایه ها را قرار دهید.
  3. اگر شکلات شیرین ندارید از ترکیب شکلات سفید و تلخ استفاده کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا