طرز تهیه مارشمالو خانگی خوشمزه و ساده و کشدار با ژلاتین بدون گلوکز مرحله به مرحله

دستور تهیه مارشمالو خانگی

طرز تهیه مارشمالو

مارشمالو یک شیرینی بین المللی خوشمزه با بافتی نرم است که در اندازه و طعم های مختلف درست می شود و یک خوراکی بسیار پرطرفدار می باشد. مارشمالو از آن دسته خوراکی هایی است که با در دسترس داشتن چند قلم مواد، به سادگی می توانید آن را در منزل برای کودکان خود تهیه یا برای میز تولد و دورهمی های خود از آن استفاده کنید. مارشمالو را می توانید به صورت گرد، مارپیچی یا حتی به شکل مکعبی برش خرده در رنگ ها و طعم های گوناگون درست کنید. معمولا در تهیه مارشمالو از ژله یا پودر ژلاتین به همراه آرد یا پودر نارگیل استفاده می شود که البته در بعضی دستورها، آرد یا پودر نارگیل قابل حذف می باشد. طعم و رنگ ژله هایی که استفاده می کنید کاملا سلیقه ای است و با استفاده از ژله های رنگی می توانید مارشمالوهای جذاب و رنگی رنگی داشته باشید. امروز در جدول یاب طرز تهیه مارشمالو را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو با ژلاتین

  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
  • آب جوش نصف پیمانه
  • آب سرد نصف پیمانه
  • اسانس وانیل ۱ قاشق غذا خوری
  • رنگ خوراکی به دلخواه
  • پودر قند نصف پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه مارشمالو خوشمزه و ساده بدون گلوکز

مرحله اول: آماده کردن مخلوط پودر قند و نشاسته

ابتدا ظرف مناسبی آماده و پودر قند را داخل آن الک کنید. در ادامه نشاسته ذرت را نیز با الک روی پودر قند بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و بعد از مخلوط کردن کنار بگذارید.

مرحله دوم: حل کردن پودر ژلاتین در آب جوش

داخل کتری مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید. مقدار پودر ژلاتینی که دارید را داخل یک کاسه یا ظرف مناسب با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و مرتب هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود یا آن را روی بخار کتری قرار دهید تا به روش بن ماری ژلاتین در آب حل و کاملا شفاف شود.

مرحله سوم: ترکیب ژلاتین حل شده با مخلوط شکر و آب

قابلمه کوچکی را آماده کنید و یک پیمانه شکر را به همراه نصف لیوان آب سرد داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه شربت کمی قوام آمد، حرارت را کم و ژلاتین را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژلاتین در شربت کاملا حل شود؛ سپس حرارت را خاموش کنید و مواد را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله چهارم: اضافه کردن اسانس وانیل

با دور متوسط همزن، مواد را چند دقیقه ای به خوبی هم بزنید تا کاملا سفید شود و فرم بگیرد. بعد از اینکه مواد به خوبی فرم گرفت، اسانس وانیل را اضافه کنید و مواد را با دور تند همزن چند دقیقه بزنید تا حجم مواد زیاد شود و اثر پره های همزن روی مواد باقی بماند.

مرحله پنجم: ریختن مواد داخل قالب و قرار دادن در یخچال

کف قالب سلفون قرار دهید، طوری که دیواره قالب را هم بگیرد؛ بعد مقداری از ترکیب نشاسته ذرت و پودر قند را داخل قالب بریزید و پخش کنید. مواد را داخل قالب بریزید و کمی از آن را برای رنگی کردن نگه دارید. مقداری رنگ خوراکی را به موادی که نگه داشتید اضافه و خوب مخلوط و روی مواد داخل قالب بریزید. سطح مواد را صاف و روی آن مقداری از ترکیب پودر قند و نشاسته الک کنید و در نهایت قالب را به مدت ۶ تا ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ششم: برش زدن و سرو مارشمالو

بعد از این مدت، مارشمالو را از یخچال خارج و سلفون را از آن جدا کنید. چاقو و اطراف مارشمالو را به ترکیب پودر قند و نشاسته آغشته کنید و آن را در اندازه های دلخواه برش بزنید. سپس مارشمالوهای برش خرده را مجدد در ترکیب پودر قند و نشاسته بغلتانید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

طرز تهیه مارشمالو

نکات کلیدی برای تهیه مارشمالو با پودر ژلاتین

  1. از کاغذ نسوز نیز می توانید استفاده کنید.
  2. برای تست قوام شربت، مقداری از آن را داخل کمی آب سرد بریزید و اگر به حالت گلوله ژله ای شد، آماده است و می توانید ژلاتین را اضافه کنید.
  3. اگر می خواهید مارشمالوی شما رنگ های بیشتری داشته باشد، بسته به تعداد رنگ های دلخواه، مواد را تقسیم و با رنگ خوراکی مخلوط کنید.
‫۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا