طرز تهیه کمپوت گلابی خانگی خوشمزه و آسان با ماندگاری بالا در شیشه برای زمستان

دستور تهیه کمپوت گلابی برای مدت طولانی

طرز تهیه کمپوت گلابی

کمپوت گلابی یکی از کمپوت های بسیار خوشمزه است. بعضی افراد فکر می کنند کمپوت فقط برای مریض است در صورتی که کمپوت یک دسر خوشمزه و لذیذ برای روزهای گرم تابستان و البته فصل های دیگر سال می باشد. گلابی یکی از میوهایی است که در زمان کمی از سال موجود می باشد و به همین دلیل شما می توانید کمپوت گلابی را درست و در طول سال مصرف کنید. همچنین کمپوت گلابی را می توانید با گلابی پوست کنده یا گلابی با پوست به راحتی در منزل تهیه و سرو کنید. گلابی منبع بسیار خوبی از فیبر محلول و نامحلول است که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری می باشد و از آنجایی که حاوی آب و فیبر بالا است در روند لاغری و کاهش وزن تاثیرگذار می باشد. گلابی را می توانید به صورت میوه خشک خریداری یا در منزل تهیه و از خواص بینظیر آن بهره مند شوید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و زعفرانی با ماندگاری بالا را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت گلابی خانگی در شیشه

  • گلابی ۱ کیلو
  • شکر ۲/۳ لیوان
  • آب ۴ لیوان
  • گلاب نصف لیوان
  • زعفران دمکرده به میزان دلخواه

طرز تهیه کمپوت گلابی با زعفران برای مدت طولانی

مرحله اول: خرد کردن گلابی

برای تهیه کمپوت گلابی از گلابی هایی که سفت هستند و له شدگی ندارند استفاده کنید. گلابی ها را تمیز با آب بشویید و داخل آبکش بریزید، بعد چمبه گلابی و پوست آن را بگیرید، گلابی ها را از وسط نصف و هسته را خارج کنید و قسمت پایین گلابی را با چاقو جدا کنید، همچنین می توانید گلابی ها را در اندازه های کوچکتر برش دهید. ظرف آبی به همراه کمی سرکه یا آبلیمو که با آب مخلوط کردید کنار دست خود قرار دهید و گلابی ها را بعد از خرد کردن داخل آن بریزید و اجازه دهید دو سه دقیقه داخل آن بمانند تا گلابی ها سیاه نشوند.

مرحله دوم: حل کردن شکر در آب

قابلمه مناسبی انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. شعله گاز را روشن کنید و حرارت را متوسط رو به بالا قرار دهید. بعد ۴ لیوان آب را به همراه ۲/۳ لیوان شکر داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید و شکر در آب حل شود.

مرحله سوم: ریختن گلابی در شهد کمپوت

زمانی که آب به جوش آمد گلابی های خرد شده را داخل مخلوط آب و شکر بریزید و صبر کنید تا آب مجدد به جوش بیاید و زمان دهید تا گلابی پخته و نرم شود. به دلخواه خود نصف لیوان گلاب را با کمی زعفران دمکرده به کمپوت گلابی اضافه کنید تا عطر و رنگ بهتری داشته باشد و خوشمزه تر شود.

مرحله چهارم: کنسرو کردن کمپوت

بعد از حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گلابی ها را با چنگال تست و اگر پخته بودند حرارت را خاموش کنید. شیشه ای که برای کمپوت گلابی در نظر گرفتید را تمیز بشویید و کاملا خشک کنید. در ادامه گلابی ها را داغ داغ داخل شیشه بریزید و شیشه را با شهد کمپوت پر کنید، درب شیشه را محکم ببندید و شیشه را به صورت وارونه در محیط قرار دهید تا شیشه کاملا پلمپ و حالت کنسروی و کمپوت گلابی خنک شود. در این حالت کمپوت گلابی را می توانید به مدت ۶ ماه الی یک سال بیرون از یخچال در جای خنک نگهداری کنید.

طرز تهیه کمپوت گلابی

نکات کلیدی برای تهیه کمپوت گلابی خوشرنگ برای زمستان

  1. به دلیل وجود گلاب و زعفران داخل این کمپوت، مواقعی که سرماخورده هستید کمپوت گلابی را استفاده نکنید یا اینکه بدون زعفران و گلاب درست کنید.
  2. اگر کمپوت را با روش گفته شده کنسروی کنید برای مدت طولانی تا زمانی که درب شیشه را باز نکردید، قابل نگهداری بیرون از یخچال می باشد.
  3. میزان شکر با توجه به ترش و شیرین بودن میوه قابل تغییر است.
‫۳.۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا