طرز تهیه موس انار شیک و مجلسی و قالبی برای شب یلدا مرحله به مرحله

دستور تهیه موس انار برای شب یلدا

طرز تهیه موس انار

موس انار دسر خوشمزه و جذاب فرانسوی است که ظاهر زیبایی دارد و می توانید آن را برای مهمانی و دورهمی های خود درست و سرو کنید. دسرها معمولا یکی از جذاب ترین خوردنی ها هستند و در مدل ها و طعم های گوناگون و با میوه های مختلف درست می شوند. انار میوه پاییزی دلچسبی است و قطعا هر چیزی که با آن درست شود لذیذ و بی نظیر خواهد بود. موس انار بسیار خوشرنگ می باشد و دستور تهیه راحت و سریعی دارد و از جمله دسرهایی است که برای سفره یلدا بسیار مناسب می باشد و جلوه بیشتری به آن می دهد. از مصرف انار در پاییز غافل نشوید؛ انار یکی از مفیدترین و غنی ترین میوه ها و سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند خطر بیماری های قلبی، سرطان، آرتروز و التهاب مفصل و مشکلات گوارشی را کاهش دهد. همچنین انار برای مراقبت از پوست و مو ترکیبات مفید و اثربخشی دارد. امروز در جدول یاب طرز تهیه موس انار را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه موس انار

  • پودر ژله انار ۲ بسته
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
  • شیر ۱ لیوان
  • آب جوش ۱ لیوان
  • شکر ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه موس انار شیک و محلسی برای شب یلدا

مرحله اول: آماده کردن ژله

کتری را آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. کاسه یا ظرف مناسبی آماده، پودر ژله را از بسته خارج کنید و داخل ظرف بریزید. بعد از این که آب به جوش آمد، حدود ۱ لیوان آب جوش روی پودر ژله بریزید و به آرامی هم بزنید تا دانه های ژله به خوبی در آب جوش حل و یک مایع شفاف درست شود و اجازه دهید به دمای محیط برسد.

مرحله دوم: ترکیب خامه و شکر و پنیر

پاکت خامه را باز کنید و داخل یک کاسه کوچک بریزید، ۲ قاشق غذا خوری شکر را به خامه اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن چند دقیقه ای با همزن دستی یا برقی بزنید تا خامه خوب فرم بگیرد. در ادامه پنیر ماسکارپونه را به خامه اضافه و با همزن بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن مایع ژله و شیر

در این مرحله مایع ژله خنک شده را کم کم به مواد اضافه و با همزن به خوبی مخلوط کنید. در نهایت ۱ لیوان شیر را داخل مواد بریزید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: ریختن موس انار در قالب و گذاشتن در یخچال

قالب مورد نظر را کمی چرب و مواد موس را از صافی رد کنید و داخل قالب بریزید؛ بعد قالب را به مدت ۴ الی ۵ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج و با کمک چاقو لبه های موس را از قالب جدا کنید و داخل ظرف برگردانید و به دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه موس انار

نکات کلیدی برای تهیه موس انار قالبی

  1. به جای شکر می توانید کمی پودر قند داخل موس انار بریزید.
  2. بهتر است از قالب پلاستیکی برای تهیه موس استفاده کنید.
  3. پودر ژله را به روش بن ماری روی بخار کتری یا سماور نیز می توانید آماده کنید.
  4. موس انار را به شکل دلخواه در ظرف های تک نفره نیز می توانید سرو کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا