طرز تهیه سوپ جو پرک قرمز با مرغ مجلسی و فوری بدون شیر برای سرما خوردگی و مهمانی

دستور تهیه سوپ جو پرک خانگی

طرز تهیه سوپ جو برای سرماخوردگی

سوپ جو پرک یکی از سوپ های خیلی خوشمزه و محبوب ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و در بیشتر رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. سوپ یکی از غذاهای پراستفاده در فصل سرما است و با دستورهای مختلف و خیلی راحت هم آماده می شود. تهیه سوپ با سبزیجات سبز رنگ مانند بروکلی، لوبیا سبز و تره فرنگی برای سم زدایی از بدن فوق العاده است. مصرف سوپ داغ حتی موثرتر از بخور صورت می تواند التهاب ریه ها و مخاط بینی را کاهش دهد. ۱۶ بهمن مصادف با ۴ فوریه به مناسبت روز جهانی سوپ خانگی نام گرفته است. امروز در جدول یاب طرز تهیه سوپ جو پرک قرمز با مرغ رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو پرک رستورانی

  • سینه یا ران مرغ ۱ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ تا ۴ عدد
  • جو پرک نصف لیوان
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نصف قاشق چای خوری
  • پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
  • ذرت کنسروی (اختیاری) مقداری
  • جعفری خرد شده ۴ قاشق غذا خوری
  • زرشک کمی

طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی با مرغ با سیب زمینی بدون شیر

مرحله اول: پخت مرغ و سبزیجات

هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز را بشویید و پوست بگیرید بعد سبزیجات را روی تخته آشپزخانه به صورت درشت خرد کنید چون بعد از پخت باید مواد را پوره کنید. سبزیجات خرد شده را داخل یک قابلمه بریزید، مرغ را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا اضافه کنید داخل قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه آب به جوش آمد درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت روی حرارت باشد تا مرغ و سبزیجات به خوبی بپزند.

مرحله دوم: پوره کردن سبزیجات

بعد از گذشت ۲ ساعت مرغ را از داخل قابلمه خارج کنید و در بشقابی قرار دهید و با استفاده از یک چنگال مرغ ها را ریش ریش کنید. می توانید سبزیجات را از داخل آب خارج کنید و با گوشتکوب دستی له و به آب مرغ اضافه کنید یا در داخل قابلمه سبزیجات را با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید. در این مرحله به دلخواه می توانید کمی ذرت کنسرو شده هم اضافه کنید که طعم سوپ را عالی می کند.

مرحله سوم: اضافه کردن رب و مرغ ریش ریش شده

تابه کوچکی را روی حرارت قرار دهید کمی روغن داخل تابه بریزید و رب گوجه فرنگی را داخل روغن تفت دهید تا رب سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در ادامه مرغ های ریش ریش شده را به همراه جو پرک به مواد پوره شده اضافه کنید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا جو پرک بپزد و سوپ لعاب بندازد.

مرحله چهارم: پخت نهایی سوپ جو

چند ساقه جعفری را به خوبی و تمیز پاک کنید و بشویید بعد روی تخته آشپزخانه جعفری ها را خرد کنید. مقداری زرشک را هم داخل تابه با کمی روغن تفت دهید و بعد از پخت جو پرک، جعفری خرد شده و زرشک را به سوپ اضافه کنید، بعد از حدود ۱۰ دقیقه که سوپ چند قل زد نمک را اضافه و حرارت را خاموش کنید و سوپ آماده است.

طرز تهیه سوپ جو پرک مجلسی

نکات کلیدی در تهیه سوپ جو پرک ساده و خوشمزه برای بیمار

  1. اگر خواستید از جو پوست کنده استفاده کنید حتما آن را بپزید و به همراه آب آن به مواد سوپ اضافه کنید.
  2. از لیموی تازه یا آبلیمو برای سرو غذا استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید سبزی پخته شود کمی زودتر داخل سوپ بریزید.
  4. از عصاره مرغ آماده هم می توانید داخل سوپ استفاده کنید.
  5. برای لعاب دار شدن بیشتر می توانید مقدار خیلی کم رشته سوپ خرد شده اضافه کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا