طرز تهیه ژله ویترینی میوه ای مجلسی و شیک و ساده با شیر برای مهمانی

دستور تهیه ژله ویترینی جدید

طرز تهیه ژله ویترینی

ژله ویترینی یکی از ژله های بسیار زیبا و مجلسی می باشد که می توان آن را با انواع ژله های رنگی، ژله بستنی، تکه های میوه برای مناسبت ها و دورهمی ها درست کرد. ژله ویترینی با مواد مختلفی درست می شود و برای آن دستورهای متفاوتی وجود دارد و قطعا یکی از بهترین دسرها برای میز مهمانی است. ژله ویترینی میوه ای، یکی از دسرهایی است که در هر فصل می توان آن را با میوه های مخصوص آن فصل به صورت جذاب و رنگارنگ درست کرد. امروز در جدول یاب طرز تهیه ژله ویترینی میوه ای را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله ویترینی شیک و مجلسی

  • شیر ۳/۴ لیوان
  • آب جوش ۴ لیوان
  • ژله با طعم و رنگ دلخواه ۲ بسته
  • ژله آلوئه ورا ۲ بسته
  • میوه دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه ژله ویترینی میوه ای مناسب مهمانی

مرحله اول: درست کردن ژله و افزودن شیر

دو بسته پودر ژله میوه ای را داخل یک کاسه بریزید و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. بعد از کمی هم زدن روی بخار کتری قرار دهید تا دانه های ژله به خوبی در آب جوش حل و مایع شفاف، سپس ژله را در محیط قرار دهید تا کمی خنک شود. در ادامه نصف لیوان شیر را اضافه و با مایع ژله مخلوط کنید.

مرحله دوم: ریختن ژله میوه ای در قالب

قالب مورد نظر را آماده و کف آن را با چند قطره روغن کمی چرب کنید. نصف ترکیب مایع ژله و شیر را داخل قالب بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله سوم: درست کردن ژله آلوئه ورا

در این مرحله پودر ژله آلوئه ورا را نیز داخل یک ظرف دیگر بریزید و بعد از اضافه کردن دو لیوان آب جوش روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا دانه های ژله آلوئه ورا نیز حل و مایع ژله آماده و در نهایت اجازه دهید خنک شود. نصف مایع ژله آلوئه ورا را جدا کنید و کنار بگذارید و به نصف دیگر آن، بقیه شیر را اضافه و ترکیب کنید.

مرحله چهارم: ریختن ژله سفید و لایه میوه ای

ژله نیم بند را از یخچال خارج کنید و مقداری از ژله سفید را روی آن بریزید و مجدد در یخچال قرار دهید تا ژله سفید نیز نیم بند شود. میوه های دلخواه خود را در اندازه های یکدست خرد کنید و نصف میوه ها را روی لایه قبلی نیم بند شده بچینید و نیمی از ژله آوئه ورا را روی میوه ها بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم: ریختن لایه های دیگر

مجدد نصف میوه ها را بریزید و نصف دیگر ژله آلوئه ورا را اضافه و اجازه دهید لایه میوه ای خود را بگیرد و بتوانید ادامه کار را انجام دهید. در نهایت ژله سفید را بریزید و بعد از نیم بند شدن باقی ژله میوه ای را روی لایه های دیگر بریزید و ژله را به مدت ۶ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید. ترتیب لایه ها را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید.

مرحله ششم: جدا کردن ژله از قالب

بعد از این مدت زمانی که ژله کامل آماده شد، هنگام جدا کردن ژله از قالب حدود ۵ ثانیه قالب را در ظرف حاوی آب داغ فرو و بعد ژله را با دست از کناره های قالب جدا کنید و داخل سینی سرو برگردانید.

طرز تهیه ژله ویترینی

نکات کلیدی برای تهیه ژله ویترینی

  1. در زمان مخلوط کردن شیر با ژله حتما ژله از داغی افتاده و به دمای محیط رسیده باشد تا شیر در ژله بریده نشود.
  2. ژله ها را بعد از ترکیب با آب جوش حتما بن ماری کنید تا ذرات ژله به طور کامل حل شود.
  3. از هر قالبی برای ژله میوه ای می توانید استفاده کنید.
  4. لایه میوه ای را حتما در دو مرحله انجام دهید تا میوه ها شناور نشوند و در مرکز قرار بگیرند.
  5. قالب را بیشتر از ۵ ثانیه در آب جوش قرار ندهید که ژله شل می شود.
  6. از هر میوه ای می توانید استفاده کنید فقط میوه های اسیدی مثل پرتقال و کیوی را حتما ۵ دقیقه با آب و دو قاشق شکر بجوشانید چون میوه اسیدی از بسته شدن ژله جلوگیری می کند.
‫۵/۵ (۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا