طرز تهیه پاستا آلفردو ایتالیایی ساده و خوشمزه با مرغ و قارچ به روش رستورانی

دستور تهیه پاستا با مرغ و قارچ

طرز تهیه پاستا

پاستا آلفردو یک غذای خوشمزه و سریع ایتالیایی است که در سراسر جهان فراگیر شده و پرطرفدار است و به روش های متفاوتی در شهرهای مختلف پخته می شود. پاستا آلفردو نوعی از پاستا است که بیشتر در منوی رستوران ها دیده می شود و شما می توانید این پاستای بینظیر را در رستوران میل یا در منزل تهیه و نوش جان کنید. این پاستا با مرغ تکه ای، قارچ، خامه و مواد دیگر تهیه می شود و بسیار لذیذ و عالی می باشد. پاستا به دلیل سرعت در پخت یک غذای محبوب می باشد و به همان اندازه که جذابیت دارد پر از نکته و تنوع است که با دانستن این نکات می توانید از طعم فوق العاده این غذا لذت ببرید. امروز در جدول یاب طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ و خامه کره ای را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با خامه

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پاستا پنه ۱ بسته
  • قارچ ۷ عدد
  • خامه صبحانه نصف بسته
  • سیر ۲ حبه
  • شیر ۱ لیوان
  • کره ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر پارمسان ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
  • آویشن ۱ قاشق چای خوری
  • پاپریکا نصف قاشق چای خوری
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو با پنیر پارمزان خوشمزه و ساده

مرحله اول: پخت و آبکش کردن پاستا

داخل یک قابلمه آب و کمی نمک و روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید، حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. زمانی که آب جوشید ۱ بسته پاستا را داخل آن بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا پاستاها به هم نچسبند. بعد از حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه که پاستا نرم و پخته شد پاستا را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: خرد کردن مرغ و قارچ

سینه مرغ را پاک و با آب سرد بشویید و داخل آبکش بگذارید تا آب مرغ کشیده شود، بعد سینه مرغ را روی تخته کار قرار دهید و به صورت نواری ریز خرد کنید. ۲ حبه سیر را پوست بگیرید و با سیر خردکن له یا با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد کنید. قارچ ها را بعد از شستن و گرفتن پوست آن به صورت ورقه ای خرد کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

ماهیتابه ای را روی حرارت قرار دهید مقداری روغن داخل تابه بریزید تا داغ شود. سپس سیر له شده را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید. در ادامه مرغ های خرد شده را اضافه کنید، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا را روی مرغ ها بپاشید و با حرارت بالا مرغ ها را کمی تفت دهید و از تابه خارج کنید. نیاز نیست مرغ ها را کامل سرخ کنید باید کمی آبدار باشند.

مرحله چهارم: تفت دادن قارچ

۵۰ گرم کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود، قارچ های خرد شده را داخل تابه بریزید و با حرارت بالا تفت دهید تا قارچ آب نیندازد. قارچ ها که تفت خورد مرغ را اضافه و با قارچ کمی تفت دهید.

مرحله پنجم: اضافه کردن شیر و خامه

برای اینکه مرغ و قارچ به خوبی با هم تفت بخورند و نسوزند نصف لیوان شیر را به همراه مقداری پنیر پارمسان به مواد اضافه و مخلوط کنید کمی بعد نصف بسته خامه صبحانه را بریزید و با هم مخلوط کنید تا مواد کمی غلیظ شوند. در انتها نصف دیگر شیر را هم بریزید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله ششم: ریختن پاستا داخل سس

وقتی که مواد یکدست شد پاستای پخته شده را داخل مواد بریزید و خوب هم بزنید سپس مجدد کمی پنیر پارمسان اضافه و مخلوط کنید. زمانی که پاستا غلیظ شد حرارت را خاموش و در ظرف مورد نظر سرو و با پودر آویشن یا برگ سبزیجات تازه تزئین کنید.

طرز تهیه پاستا

نکات کلیدی برای تهیه پاستا آلفردو با قارچ و مرغ

  1. پیاز را نباید کامل سرخ کنید، فقط باید نرم و طلایی شود.
  2. این پاستا نیازی به دم گذاشتن ندارد.
  3. حرارت گاز تا آخر آبکش کردن پاستا بالا باشد تا کامل و یکدست پخته شود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا