داروی نبیوولول که در درمان کرونا موثر است، چیست؟

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره داروی نبیوولول که در درمان کرونا موثر است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محققان دانشگاه نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا بعد از آزمایش حدود ۴۰۰۰ دارو موفق به شناسایی سه دارویی شدند که در مقابله با کووید ۱۹ موثر است! این سه داروی موثر ،  داروی ضد مالاریا آمودیاکین (Amodiaquine) ، داروی زوکلوپنتیکسول و داروی نبیوولول می باشد.

محققان معتقدند این داروها در صورت مصرف همراه با داروی رمدسیویر یا داروی ضدویروسی فایپیراویر بسیار موثر خواهند بود. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

اما درباره داروی نبیوولول (Nebivolol) بد نیست بدانید این دارو با نام تجاری بیستولیک (Bystolic) متعلق به گروهی از داروها به نام بتابلاکرها است که بر روی قلب و رگ ‌های خونی کار می ‌کند. نبیوولول با متوقف کردن ارسال پیام از برخی اعصاب به قلب، فعالیت قلب را کند می ‌کند.

این دارو این کار را با مسدود کردن مناطق کوچکی (به نام گیرنده های بتا آدرنرژیک) که در آن پیام ها توسط قلب شما دریافت می شود، انجام می دهد. در نتیجه، ضربان قلب شما آهسته تر و با نیروی کمتر می شود. فشار خون در رگ های خونی کاهش می یابد و در نتیجه پمپ کردن خون به اطراف بدن، آسان تر می شود.

قرص نبیوولول زمانی که فشارخون شما بیش از حد بالا باشد و یا اگر نارسایی قلبی داشته باشید که در آن قلب شما درست کار نکند برای شما تجویز می شود و در این مواقع برای شما مفید است. نبیوولول می تواند در سکته های قلبی برای محافظت از قلب نیز موثر باشد.

اما درباره عوارض جانبی داروی نبیوولول بد نیست بدانید همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف کنندگان نیز هیچ نوع عارضه ای بروز نمی دهند. داروی بیستولیک، ممکن است باعث اختلال در فکر کردن یا واکنش نشان دادن شما شود. بنابراین اگر قصد دارید رانندگی کنید یا هر کاری که نیاز به هوشیار بودن دارد، انجام دهید، بیشتر مراقب باشید. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می روند. در صورت بروز مستمر هریک از عوارض می بایست به پزشک اطلاع داده شود:

احساس خستگی یا سرگیجه: رانندگی نکنید و تا هوشیاری کامل از ابزار یا ماشین آلات استفاده نکنید.

احساس بیماری، حالت تهوع (استفراغ) ، ناراحتی معده: غذاهای ساده و سبک (کم چربی و بدون ادویه) بخورید.

اسهال

یبوست

سردرد: از مسکن مناسب استفاده نمایید و مقدار زیادی آب بنوشید.

سرد شدن دست و پا، تنگی نفس، احساس سوزش در دست و پا، تورم پا و مچ پا، احساس خستگی، اختلال در خواب: اگر هر کدام از این علائم برایتان آزاردهنده شد، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می کنید به خاطر استفاده از داروی نبیوولول می باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا