آیا ماهی قرمز شب عید ناقل بیماری کرونا است؟

در این مطلب، درباره انتشار خبر واردات ماهی قرمز چینی شب عید و احتمال ابتلا به ویروس کرونا در فضای مجازی توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ویروس کرونا از ماه دسامبر سالجاری در کشور چین ، به تدریج همه گیر شده است! بر اساس آمار‌ها نزدیک به ۷۱ هزار و ۲۰۴ هزار نفر تاکنون به ویروس کرونا در کشور چین مبتلا شده اند و این ویروس جان یک هزار و به ۷۷۰ نفر را گرفته است!

لازم به بیان است مشاهده ویروس کرونا تاکنون در کشور‌های چین، ژاپن، سنگاپور، تایلند، هنگ کنگ، کره جنوبی، مالزی، تایوان، ویتام، آلمان، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ماکائو، انگلیس، کانادا، هند، ایتالیا، فیلیپین، روسیه، اسپانیا، بلژیک، کامبوج، فنلاند، نپال، سریلانکا، سوئد، امارات متحده عربی و همچنین مصر گزارش شده است. لازم به بیان است تاکنون هیچ گونه آماری از ابتلا به ویروس کرونا در ایران ثبت نشده است.

اما موضوعی که در چند روز گذشته سبب بروز نگرانی در میان مردم شده است، خبری مبنی بر واردات ماهی قرمز چینی شب عید و احتمال ابتلا به ویروس کرونا می باشد! اما آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به این خبر چنین گفته است: ”  واردات هر گونه موجود زنده از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است. “

وی در ادامه افزود: ” ماهی قرمز‌های شب عید واراداتی نیستند و در ایران پرورش می‌ یابند! اما از آنجایی که بسیاری ماهی قرمز شب عید را ماهی چینی می‌ شناسند، چرا که ریشه این ماهی از کشور چین بوده است! در نتیجه این برداشت اشتباه موجب انتشار این چنین خبری شده است. چنانچه فردی خبر موثق داشته باشد که ماهی قرمز شب عید از چین وارد می‌ شود، موضوع را به دامپزشکی و وزارت بهداشت اطلاع دهد. “

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتها افزود: ” برخی به دنبال تنش هستند و پیام‌ های این چنینی را منتشر می‌ کنند. مردم در نظر داشته باشند با خرید ماهی قرمز شب عید هیچ گونه ویروس کرونا منتقل و منتشر نمی شود.”

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا