۷ نکته برای آموزش درک مطلب به بزرگسالان ESL

یادگیری صحیح خواندن و درک کلمات نوشته شده ضروری است زیرا خواندن دریچه ای برای آموزش پیشرفته و عالی از جمله در علوم و زبان است.

 

من به عنوان یک معلم ریاضی دبیرستان همیشه با این موضوع برخورد می کنم. نکته اصلی این است که دانش آموزان اگر به طور کلی نتوانند بخوانند نمی توانند یک کتاب علمی را بخوانند و بفهمند.

از این هفت نکته برای آموزش درک مطلب برای بزرگسالان ESL برای کمک به افزایش شانس دانش آموزان برای موفقیت در زندگی استفاده کنید.

۱ .دانش آموزان خود را به پیش بینی تشویق کنید.

پیش بینی کردن یک مهارت عالی برای دانش آموزان جوان و بزرگسال ESL است. پیش‌بینی پایان یک داستان، دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا به بحث و گفتگو بپردازند و آنها را به فکر کردن به زبان انگلیسی وادار کند. ضمیر در انگلیسی از اصول اصلی گرامر زبان و تقویت خواندن است.

برای به اشتراک گذاشتن پیش بینی های خود با همکلاسی های خود، آنها باید واژگان، گرامر، و مهارت های گفتاری خود را تمرین کنند و درک خود را از زبان انگلیسی در ذهن خود تقویت کنند.

علاوه بر این، پیش‌بینی‌سازی یک راه عالی برای توسعه مهارت‌های نوشتاری خلاق است. به عنوان مثال، می توانید نیمه اول یک متن را بردارید و دانش آموزان را برای ادامه نوشتن به چالش بکشید. این به دانش آموزان شما کمک می کند تا درک مطلب و مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشند.

من این استراتژی را دوست دارم زیرا دانش آموزان را به خلاقیت بیشتر تشویق می کند و مشارکت کلاس و مشارکت دانش آموزان را افزایش می دهد.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که کتاب یا مقاله ای با عنوان تامل برانگیز انتخاب کنید. قبل از خواندن، از دانش‌آموزان خود بپرسید که فکر می‌کنند کتاب یا مقاله بر اساس عنوان در مورد چیست.

  1. دانش آموزان با توانایی را جفت کنید

جفت کردن دانش آموزان با توانایی های مختلط یک راه عالی برای آموزش درک مطلب به دانش آموزان جوان و بزرگسال ESL است.

برای مثال، می‌توانید از دانش‌آموزان بخواهید که درباره متن بحث کنند یا داستان را خلاصه کنند، که این امر مهارت‌های گفتاری، خواندن و نوشتن آنها را بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، می توانید از هر دانش آموز بخواهید که خلاصه ای از متن را بنویسد و سپس آن را برای گروه بخواند. همچنین، دانش آموزان می توانند خلاصه های خود را مبادله کنند و به یکدیگر بازخورد بدهند. صفت در انگلیسی

۳ .بحث کلاسی را تشویق کنید

یک کلاس درک مطلب خوب باید شامل بحث‌های کلاسی باشد، که به دانش‌آموزان ESL اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مهارت‌های فرعی دیگری از جمله تفکر انتقادی، واژگان، گرامر و تلفظ را در رشد ESL خود توسعه دهند.

در طول کلاس، مطمئن شوید که زمان صحبت معلم خود را به حداقل می رسانید و زمان صحبت دانش آموزان خود را به حداکثر می رسانید.

پس از مطالعه، از دانش‌آموزان خود سؤالات ساده و آسان بپرسید تا بحث و تبادل نظر در کلاس آغاز شود و سپس به دانش‌آموزانتان اجازه دهید تمام صحبت‌های خود را انجام دهند.

شاید یک دانش آموز بتواند دیدگاه نویسنده را داشته باشد و دانش آموز دیگری دیدگاه مخالفی داشته باشد. حتی می توانید کلاس خود را به چندین بحث سرعت در حدود ۷ دقیقه یا کمتر تقسیم کنید.

بحث‌های کلاسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه انتقادی فکر کنند و استدلال‌ها را طرح‌ریزی کنند. و تشویق بحث کلاسی می تواند راهی عالی برای آموزش درک مطلب برای دانش آموزان جوان و بزرگسال ESL باشد.

  1. دانش آموزان را به پرسش و پاسخ تشویق کنید

تشویق دانش‌آموزان به پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات نیز راهی عالی برای پیش‌بینی‌ها و دانش از قبل موجود است.

در اینجا یک پیشنهاد در مورد نحوه اجرای این استراتژی در کلاس خود آورده شده است:

ابتدا، می‌توانید آنچه را که دانش‌آموزان از قبل درباره متن و نویسنده می‌دانند، قبل از خواندن بررسی کنید.

دوم، از آنها بخواهید هر گونه اطلاعات جدید را برجسته کنند.

سوم، از دانش‌آموزان خود بخواهید دو یا سه سؤالی را که می‌خواهند متن مورد نظرشان به انها پاسخ دهد را بنویسندو سپس به آنها اجازه دهید متن را بخوانند تا متوجه شوند که آیا به سؤالات آنها پاسخ داده شده است یا نه.

  1. از دانش آموزان بخواهید متن را به زبان مادری خود ترجمه کنند و دوباره آن را به انگلیسی ترجمه کنند.

اگر بتوانید زبان مادری دانش آموزان خود را بخوانید و درک کنید تا مطمئن شوید ترجمه به خوبی انجام شده است، این استراتژی به خوبی کار می کند. همچنین می توانید دانش آموزان را با هم جفت کنید(گروه های دونفره تشکیل دهید) تا ترجمه های یکدیگر را بررسی کنند.

همچنین برای موثر بودن این استراتژی، عبارات کوتاهی را از متن انتخاب کنید و ببینید آیا دانش آموزان می توانند آنها را به زبان مادری خود ترجمه کنند یا خیر. سپس، گروه دیگری را برای ترجمه مجدد متن به انگلیسی انتخاب کنید.

ببینید چه چیزی ثابت ماند و چه چیزی تغییر کرد. ترجمه چه چیزی برای دانش‌آموزان شما چالش برانگیز بود و چگونه بر معنا یا موضوع مورد بحث تأثیر می‌گذارد؟

  1. از دانش آموزان خود بخواهید آنچه را که می خوانند خلاصه کنند

پس از خواندن یک متن، از دانش آموزان خود بخواهید که آن را با کلمات خود خلاصه کنند. به عنوان مثال، می توانید از کلاس خود بخواهید یک داستان کوتاه بخواند و سپس خلاصه ای را در یک یا دو جمله بنویسید.

خلاصه دانش آموزان شما باید به این سوال پاسخ دهد: نکته اصلی در داستان چه بود؟

  1. دانش آموزان خود را به خواندن مستقل در کلاس و خارج از آن تشویق کنید.

من هنوز این را اجرا نکرده‌ام، اما به دنبال یافتن راه‌هایی برای کمک به دانش‌آموزانم در عشق به خواندن هستم. شخصاً مطالعه زندگی من را تغییر داد و باعث شد انسان بهتری باشم. از طریق مطالعه، عادات تغییر دهنده زندگی را یاد گرفتم که به من کمک کرد چندین تجارت را راه اندازی کنم.

حقیقت این است که هر چه دانش آموزان بیشتر بخوانند، نمره آنها در همه دروس بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال، نمرات آزمون معمولاً برای دانش‌آموزانی که می‌توانند به اندازه کافی سریع بخوانند تا در طول دوره آزمایشی تعیین شده پاسخ دهند، بسیار بالا می‌رود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا