فواید شگفت انگیز پماد ویکس چیست؟

 

فرزانه سمندر ، اختصاصی جدول یاب

از انواع پمادهای منتول دار می توان به ویکس اشاره کرد ، این پماد که از قدیم در کیسه مادر بزرگها موجود بود مدت هاست که دیگر در سبد داروی خانواده ها جایی ندارد.
این پماد تشکیل شده از نعنا، اوکالیپتوس و کافور و چند گیاه روغنی و گیاهی دیگر که از طریق آن می توان مجاری تنفسی را در هنگام احتناق باز کرد. از این داروی موضعی در تسکین درد کمر و قفسه سینه نیز استفاده می کنند.
اما آیا موارد مصرف این دارو فقط همین است. در ادامه به نکات بیشتری از فواید آن اشاره خواهیم کرد ؛

فواید شگفت انگیز پماد ویکس

¤ تسکین سردرد
سر درد بیماری هست که هر کس در عمرش لااقل یکبار دچار شده و البته با روش های زندگی این زمانه سردردها تشدید هم می شوند اگر سردرد شما از فشار روحی نشات گرفته باشد می توانید برای رفع آن کمی ویکس را روی پیشانی و کناره های شقیقه تان زده و به آرامی و همراه با انگشتان دست خود ماساژ دهید .
از این پماد برای رفع سردردهای سینوسی نیز می توانید کمک بگیرید، ویکس به خاطر موادی که کا دارد باعث رفع سردردتان می شود.

¤ ساکت کردن سرفه های شدید
در فصلی قرار داریم که روزهای پایانی اش بدترین حالت است چون نه می شود لباس گرم پوشید و نه سرد ، این گرم و سرد شدن هوا باعث می شود که لرز به تن انسان بیفتد و دچار طرفه شود، ویکس در این مواقع به کمکتان می آید و با مالیدن آن بر روی پاهایتان و پوشیدن جوراب خواهید دید که در زمان اندکی سرفه هایتان کمتر و کمتر خواهد شد ، این پیشنهاد را جدی بگیرید.

¤ آب کردن چربی های شکمی
این قسمت از متن مطمئنا خیلی مورد توجه خانمها قرار می گیرد: اگر از چربی های شکمی تان خسته شدید می توانید روزی دوبار از این پماد به روی شکمتان بمالید تا هم چربی هایتان آب شود و هم پوست این قسمت از بدنتان لطیف تر و سفتر شود.

¤ مسکنی برای دردهای عضلانی
اگر به تازگی ورزش کردن را شروع کردید و از بدن درد می نالید گرمای ویکس باعث می شود که دردهای عضلانی که دچارش شده اید بهبود یابد، به این طریق که کمی ویکس به محلی که درد دارد ماساژ وار بمالید و یک حوله گرم نیز روی آن بگذارید به مدت یک ربع تا دردتان التیام بخشد ، این عمل را روزز چند مرتبه در روز انجام دهید تا نتیجه بهتری یابد.
برای از بین بردن خطوطی که بر اثر کاهش و ازدیاد وزن بر روی پوست ایجاد شده نیز می توان هر شب استفاده کرد.

¤ درمان عفونت گوش
این پماد به خاطر مسکن بودن و ضد باکتری بودنش کمک بزرگی به درمان التهاب گوش می کند، برای خلاصی یافتن از درد گوش ؛ یک حبه از سیر را پوست کنده و بمدت ده ثانیه در مایکروفر بگذارید تا گرم شود، بعد کمی ویکس به سیر مالیده و آنرا در گوشتان قرار دهید تا درد آن کم شود این کار فقط برای افراد بزرگسال مناسب است و از این روش برای گوش درد کودکان استفاده نکنید.

¤ رفع قارچ پا
ویکس به دلیل ضد قارچ بودنش در درمان و رفع قارچ های پوستی پا موثر است ، این بیماری اکثرا در ورزشکاران شیوع دارد شما می توانید با مالیدن این پماد به روی قسمتهای قارچ گرفته پایتان بزنید و ماساژش دهید، و تا زمانی که اثر قارچ ها بر روی پا است این عمل را تکرار کنید.

¤ رفع سوزش نیش حشرات
اگر دچار گزیدگی شدید و پشه ، مورچه ، کنه ویا هر حشره دیگری که شما را نیس زده می توانید بوسیله ویکس از التهاب و خارش و تاول زدن پوست جلوگیری کنید. به این طریق که محل گزیدگی را با آب پاک کرده و ویکس را با نمک مخلوط کرده و روی محل نیش بمالید. برای رهایی از نیش کنه یا ساس هم اگر به سرعت ‌ویکس بزنید حشره دیگر به خوردن خون شما ادامه نمی دهد.

¤ رفع جای کبودی پوست
مالیدن پماد ویکس خون بدنتان را به جریان می اندازد و به رفع کبودی پوستتان کمک می کند . مقداری نمک دریا و پماد را مخلوط کنید تا حالت خمیری شود روی کبودی ها به آرامی ماساژ دهید ، برای بهبودی کامل ، این عمل را روزی دو بار انجام دهید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا