طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی در شیشه با ماندگاری بالا

دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

کنسرو نخود فرنگی یکی از کنسرو های بسیار کاربردی می باشد که شما می توانید برای تهیه انواع سالاد و غذا های مختلف در همه فصل این نخود فرنگی خوشمزه و خوشرنگ را داشته باشید و به راحتی استفاده کنید. برای تهیه کنسرو نخود فرنگی حتما باید از یک شیشه تمیز استفاده کنید و مراحل کمپوت کردن حتما باید رعایت شود تا هوا وارد شیشه نشود. امروز در جدول یاب طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود فرنگی پاک شده۳ کیلوگرم
آب۸ تا ۱۰ لیتر
شکر۲ ق سوپ خوری
آبلیمو۱ ق سوپ خوری
نمکحدود ۳ ق سوپ خوری
سرکه۳/۴ پیمانه

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

مرحله اول: آماده سازی

نخودها را پاک کنید و بشویید و در آبکش بریزید. آب را در قابلمه بزرگی به جوش برسانید. نخود ها را در آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا آب مجدد به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم: پخت

در این زمان شکر و آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید. اضافه کردن آنها اختیاری است، فقط به حفظ رنگ و ظاهر نخودها کمک می کند و تاثیری روی طعم و مزه ندارد. حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دهید تا نخودها با شعله بالا بپزند و نرم شوند. زمان پخت با توجه به سایز نخودها و سفتی و نرمی آنها متفاوت خواهد بود، تا حدی بپزید که کاملا نرم شوند ولی له نشوند و شکل ظاهری آنها حفظ شود.

مرحله سوم: تهیه کنسرو نخود فرنگی

اگر تمایل دارید کنسروهای زیبا و یکدستی داشته باشید با یک کفگیر، نخودهایی که بسیار ریز و پوک و توخالی هستند و به صورت چروکیده روی آب جمع می شوند جدا کنید و در ظرفی بریزید. میتوانید روی آنها نمک و فلفل و سرکه بزنید و نوش جان کنید. شعله را خاموش کنید تا نخود از داغی بیفتد، حالا نمک و سرکه را اضافه کنید. ابتدا مقدار کمتری از دستور نمک و سرکه بزنید و بچشید، اگر نیاز بود همه مقدار گفته شده یا مقدار بیشتری اضافه کنید.نخودها را همراه با آبی که در آن پخته اند در شیشه های استریل خشک بریزید و درب شیشه ها را سفت و محکم ببندید.

مرحله چهارم: کنسرو کردن

شیشه ها را سر و ته روی سطح قرار دهید و چک کنید که نشتی نداشته باشند، اگر نشتی دارند درب را سفت تر کنید یا شیشه را تعویض کنید. شیشه ها را به شکل سر و ته در قابلمه بزرگی بچینید و قابلمه را با آب شیر پر کنید. قابلمه را روی شعله قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد، از زمانیکه آب به نقطه جوش رسید ۳۰ دقیقه زمان دهید تا شیشه ها بجوشند. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شیشه ها در همان قابلمه و آب کاملا خنک شوند. سپس شیشه ها را روی سطحی قرار دهید و چک کنید که نشتی نداشته باشند، ترجیحا ۲۴ ساعت شیشه ها را به همان صورت سر و ته در محیط قرار دهید.

فوت و فن های دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی

  1. اگر آب از شیشه ای خارج شد و نشتی داشت آن شیشه را به یخچال انتقال دهید و زودتر مصرف کنید، شیشه هایی که نشتی ندارند در محیط مانند کابینت یا انباری و حیاط خلوت و… برای حدود ۶ ماه تا یکسال نگهداری کنید.
  2. هر زمان درب شیشه ای باز شد آنرا در یخچال نگهداری کنید و سعی کنید در مدت کوتاهی مصرف کنید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا