طرز تهیه باتر کریم سوئیسی حرفه ای و عالی برای روکش کیک

دستور تهیه باتر کریم

طرز تهیه باترکریم

باتر کریم یا باتر کریم سوئیسی یکی از متداول تریم کرم ها برای تزیین و فیلینگ بین کیک می باشد که انواع مختلفی دارند و در کشور های مانند آمریکا، ایتالیا و فرانسه و آلمان رسپی های خودشان دارند اما این باتر کریم برای کشور سوئیس است و فوق العاده آسان و با مواد در دسترسی تهیه می وشد و طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید برای ماسوره زده یا بین کیک استفاده کنید. اگر با عطر و طعم کره مشکل دارید این کرم مناسب شما نیست. امروز در جدول یاب طرز تهیه باتر کریم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ۳ عدد
شکر دانه ریز۱۸۰ گرم
کره یا مارگارین۲۲۰ گرم
وانیل۱/۲ ق چ یا اسانس و رنگ ژله ای چند قطره

طر تهیه باتر کریم

مرحله اول: هم زدن شکر

شکر را به سفیده ها اضافه کنید و روی بخار کتری برای ده دقیقه با مفتول بزنید تا از لختگی خارج و با شکر ترکیب شود و خامی سفیده از بین برود و ضرری برای بدن نداشته باشد.

مرحله دوم: هم زدن سفیده

بعد از ۱۰ دقیقه سفیده را به ظرف بزرگتر انتقال دهید و ابتدا با سرعت کم سپس با سرعت زیاد بزنید تا زمانیکه فرم بگیرد، سفیده ابتدا به حالت سافت پیک م یرسد یعنی از روی پره های همزن به اطراف خم میشود، با زدن بیشتر به حالت استیف پیک میرسد یعنی کاملا صاف روی پره همزن می ایستد و به اطراف خم نم یشود. به حالت استیف پیک که رسید هم زدن کافی است.

مرحله سوم: افزودن کره

کره ای که در دمای محیط نرم شده قاشق قاشق اضافه کنید و با سرعت کم بزنید. هر قاشق کره که اضافه می شود باید کاملا به خورد سفیده برود سپس قاشق بعدی اضافه شود. ابتدا حجم سفیده کم می شود و پف آن میخوابد که عادیست. بعد از اتمام کره، وانیل یا اسانس دلخواه را اضافه کنید و همچنان بزنید تا باترکریم فرم بگیرد و رنگ آن روشن شود. بعد از فرم گرفتن می توانید در ظروف جداگانه با رنگ های ژله ای رنگ آمیزی کنید.

فوت و فن های دستور تهیه باتر کریم

  1. برای باترکریم شکلاتی مقداری شکلات ذوب کنید و اجازه دهید خنک شود اما همچنان روان باشد سپس به کرم اضافه کنید و بزنید تا یکنواخت شود.
  2. باترکریم در ظرف دربسته تا ۱ هفته در یخچال و ۳ ماه در فریزر قابل نگهداری است. قبل از استفاده به دمای محیط برسانید و بزنید.
  3. اگر باترکریم شل و آبکی شد، علت آن اضافه کردن سریع کره یا بیش از حد گرم بودن کره است. ظرف را ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس شروع به زدن کنید.
  4. برای فیلینگ می توانید مربا یا مارمالاد به باترکریم اضافه کنید.
  5. کیک با فیلینگ یا کاور باترکریم باید قبل از مصرف در دمای محیط قرار گیرد چون به علت وجود کره در یخچال کاملا سفت می شود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا