طرز تهیه شیرینی دانمارکی خانگی فوق العاده نرم و خوشمزه با پیمانه و آرد + کرم مخصوص

دستور تهیه شیرینی دانمارکی به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی های خوشمزه می باشد که در ایران به اسم شیرینی محمدی هم شناخته شده و به دلیل بافت نرم و کرمی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار است. داخل شیرینی دانمارکی یک کرم مخصوص قرار می گیرد که طعم شیرینی را بسیار بینظیر و خاص می کند. شیرینی دانمارکی را در اندازه ها و با دستورهای مختلفی درست می کنند که هر کدام خوشمزگی خود را دارد. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری به سبک قنادی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه

  • آرد سفید قنادی ۳ تا ۳ و نیم لیوان
  • شکر ۱/۳ لیوان + ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ولرم نصف لیوان
  • وانیل نوک قاشق چای خوری
  • نمک نوک قاشق چای خوری
  • خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۴ قاشق مربا خوری

مواد لازم برای کرم میانی

  • آرد قنادی ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر ۱ لیوان
  • شکر ۱/۳ لیوان
  • نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • گلاب ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه و نرم و راحت با آرد

مرحله اول: به عمل آمدن خمیر مایه

۱ لیوان شیر را کمی داغ کنید تا ولرم شود، ۱ قاشق غذا خوری خمیر مایه را به همراه ۱ قاشق غذا خوری شکر به شیر اضافه و مخلوط کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه در محیط آشپزخانه بماند تا عمل بیاید.

مرحله دوم: ترکیب تخم مرغ با کره و شکر

۲ عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه یا ظرف مناسب بشکنید و یکی از زرده ها را برای رومال کنار بگذارید، بعد تخم مرغ ها را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی در بیایند، سپس نوک قاشق چای خوری وانیل را به همراه ۵۰ گرم کره آب شده به تخم مرغ ها اضافه و کمی مخلوط کنید. ۱/۳ لیوان شکر را به مواد تخم مرغی اضافه و با همزن خوب هم بزنید تا دانه های شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم: اضافه کردن خمیر مایه و زعفران

خمیر مایه به عمل آمده را به مواد تخم مرغی اضافه و کمی مخلوط کنید، در ادامه ۴ قاشق مربا خوری زعفران دمکرده غلیظ را داخل مواد بریزید و حسابی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ریختن مواد خشک

مقدار آردی که دارید را با نوک قاشق چای خوری نمک مخلوط، دو بار الک و کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر لطیف و یکدست داشته باشید. خمیر را روی سطح کار بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه کامل ورز دهید یا به جای ورز دادن خمیر را ۱۰۰ مرتبه به میز کار بکوبید. در نهایت خمیر را گرد کنید و در یک کاسه که داخل آن را چرب کردید قرار دهید، روی ظرف را سلفون و پارچه تمیز بکشید و در یک جای گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

مرحله پنجم: درست کردن کرم

در این فاصله کرم را درست کنید، برای درست کردن کرم ابتدا قابلمه کوچکی را آماده سپس ۱ لیوان شیر را به همراه ۱/۳ لیوان شکر، ۲ قاشق غذا خوری آرد و ۱ قاشق غذا خوری نشاسته ذرت داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید، بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید، در ادامه ۵۰ گرم کره، نوک قاشق چای خوری وانیل و ۲ قاشق غذا خوری گلاب را به مواد اضافه و هم بزنید تا مواد غلظتی شبیه فرنی پیدا کند و بعد شعله را خاموش کنید.

مرحله ششم: برش دادن خمیر

بعد از دو ساعت خمیر تقریبا سه برابر شده است، مجدد خمیر را ورز دهید تا پف آن گرفته شود، بعد خمیر را روی سطح کار قرار دهید و با وردنه خمیر را به اندازه تقریبا سه میل باز کنید، دور خمیر را برش دهید تا حالت یکدست داشته باشد و خمیر را با پیتزابر به صورت سه نوار پهن ببرید.

مرحله هفتم: رول کردن خمیر

کرم را که کاملا خنک شده است داخل قیف بریزید و کرم را با قیف وسط خمیر از بالا به پایین قرار دهید. دو طرف خمیر را کاملا به هم نزدیک کنید و بچسبانید تا کرم به بیرون نریزد، سپس خمیرهای رولی را با پیتزابر یا چاقو در اندازه های کوچکتر برش دهید و داخل سینی فر بچینید و مجدد به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.

مرحله هشتم: پخت شیرینی در فر

در این مرحله ۳ قاشق غذا خوری شیر و کمی زعفران دمکرده را با ۱ عدد زرده تخم مرغ مخلوط و روی شیرینی را با آن رومال کنید. روی شیرینی ها کنجد، سیاه دانه یا خلال بادام بریزید و سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید، در انتها ۳ دقیقه حرارت بالا را روشن کنید تا روی شیرینی کاملا طلایی شود. بعد از خارج کردن شیرینی ها از فر، تا شیرینی ها داغ هستند روی آن ها مقداری عسل که با آب رقیق کردید بمالید تا خوشمزه تر شوند.

مرحله نهم: پخت شیرینی در قابلمه

یک قابلمه را از نیم ساعت قبل گرم و داخل قابلمه یک رینگ قرار دهید، شیرینی را داخل یک سینی که کف آن کاغذ روغنی پهن کردید بچینید و سینی را داخل قابلمه بگذارید. روی درب قابلمه دو لایه دمکنی یا یک دمکنی ضخیم بکشید و با حرارت ملایم اجازه دهید شیرینی ها به مدت نیم ساعت روی حرارت بمانند تا کاملا پخته و طلایی شوند. مدت زمان بیشتر از این نباشد چون شیرینی ها خشک می شوند.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

نکات کلیدی برای تهیه شیرینی دانمارکی با فر و بدون فر

  1. به جای کره می توانید از مخلوط کره و روغن استفاده کنید.
  2. اگر نشاسته ذرت ندارید می توانید به جای آن آرد بریزید.
  3. بهتر است کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید تا خمیرها به کف سینی نچسبند.
  4. بهتر است از خمیرمایه های بسته بندی شده استفاده کنید که تاریخ مصرف آن ها مشخص است.
  5. به جای عسل می توانید از شربت بار استفاده کنید.
‫۳.۴/۵ (۱۵ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا