طرز تهیه شیرینی گل مینا (شیرینی کاسترد) شیک و راحت برای نوروز

دستور پخت شیرینی گل مینا خانگی

طرز تهیه شیرینی گل مینا

شیرینی گل مینا یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده برای عید نوروز است که شما می توانید خیلی راحت این شیرینی ساده را با قالب گل مینا در رنگ های مختلف تهیه کنید و این شیرینی را برای نوروز در کنار دیگر شیرینی های که ما در آموزش های قبلی به شما یاد داده ایم مانند طرز تهیه شیرینی نارگیلی، طرز تهیه شیرینی گردویی تهیه کنید و داخل دیس قرار دهید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی گل مینا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

‌روغن قنادی یا جامد یا کره۲۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت۱ ق سوپ خوری
پودر کاسترد۴ ق سوپ خوری
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه شیرینی گل مینا

مرحله اول: آماده سازی

آرد، نشاسته ذرت، پودر کاسترد و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. در ادامه مواد را برای کیفیت بیشتر با ترازو مواد را وزن کنید تا در نهایت شیرینی خوبی داشته باشید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

روغن و پودرقند را ۵ دقیقه بزنید تا حجیم و پوک شود، وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و ۲ دقیقه بزنید. در حین کار دورگیری کنید تا همه روغن به خوبی هم بخورد.  مواد خشک را اضافه و با لیسک مخلوط کنید. سی ثانیه با همزن بزنید تا خمیر شکل بگیرد. از ورز دادن مواد خودداری کنید.

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

اگر خمیر را با کره آماده کردید نیم ساعت داخل نایلون در یخچال استراحت دهید. خمیر را با رنگهای ژله ای یا پودری دلخواه رنگ آمیزی کنید و بین دو کاغذ روغنی آردپاشی شده به ضخامت ۵ میل باز کنید و با هر کاتر دلخواهی قالب بزنید و با کمی فاصله در سینی بچینید. هر بار کاتر را در آرد بزنید که خمیر به آن نچسبد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی گل مینا

برای تزیین میتوانید مروارید خوراکی یا ترافل در مرکز گلها قرار دهید یا تخم خرفه بپاشید و برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید و بعد از پخت، یکساعت در محیط خنک شوند سپس شیرینی ها را در ظرف بچینید و سلفون بکشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی گل مینا

  1. با این میزان مواد حدود ۶۰۰ گرم شیرینی خواهید داشت.
  2. می توانید بجای رنگ خوراکی از زعفران یا پودر کاکائو استفاده کنید.
  3. دستکش انداخته و خمیر را با نوک انگشت جمع کنید اگر خمیر را ورز دهید به روغن افتاده و بعد از پخت خشک می شود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا