طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی و ترد با پیمانه به روش بازاری (بدون آرد و بیکینگ پودر)

دستور پخت شیرینی گردویی در منزل

طرز تهیه شیرینی گردویی

شیرینی گردویی پفکی یکی از شیرینی های بسیار پر طرفدار عید نوروز می باشد که شما می توانید با زرده تخم مرغ تهیه می شود که شما می توانید با سفیده ها مرنگ یا شیرینی های دیگر استفاده کنید. شما می توانید گردویی پفکی را این بار با سه طعم فوق العاده عالی تهیه کنید و نیازی به آرد و بیکینگ پودر ندارد و خیلی راحت است. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گردو خرد شده۲ لیوان
پودر قند۲ لیوان
زرده تخم مرغ۶ عدد متوسط
وانیل۱ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
پود رهل۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا باید زرده ها را از سفیده جدا کنید. زرده ها را به همراه پودر قند الک شده را برای ۵ دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ شود و ختما بین کار باید ۳ بار دورگیری کنید تا بوی زهم مواد گرفته شود و بعد گردو را پوست بگیرید و داخل غذاساز یا میکسر خود بریزید به طوری که خیلی پودری نشود و اگر غذاساز ندارید می توانید با کمک یک چاقو خرد کنید.

مرحله دوم: افزودن گردو

در ادامه باید گردو خرد شده را به مواد ضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از ظرف ها هل و یکی دارچین و یکی وانیل اضافه کنید و هر کدام را داخل قیف های یک بار مصرف بریزید. کف سینی فر یا یک سینی گالوانیزه کاغذ روغنی قرار دهید و نوک قیف را به اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی گردو پفکی

در ادامه از مواد داخل سینی فر پایپ کنید و به دلخواه از هم فاصله دهید تا در هنگام پخت وقتی پهن تر می شود بهم نچسبد و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود و بعد از روی سینی جدا کنید به همین راحتی نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی گردویی پفکی

  1. این شیرینی به مدت ۶ ماه ماندگاری دارد و به دلیل استفاده نکردن از آرد و بیکینگ پودر بافت بسیار تردی دارد و خشک نمی شود.
  2. زرده ها باید در حدی زده بشن کاملا کرم رنگ و کشدار بشه حداقل ۵ دقیقه.
  3. مواد شل باشه حین گذاشتن روی کاغذ روغنی شره می کند، بخاطر بزرگی زرده هاست پس کمی گردو خرد شده بزنید.
  4. از وانیل عالی و خوش عطر و پودر هل خوب استفاده کنید.
  5. اگر دمای فر زیاد باشد دور آن طلایی و وسط مواد خامی باقی می ماند.
  6. مدت زمان پخت در فر ها متفاوت است و بعد از ۱۰ دقیقه چک کنید.
  7. دوستانی ک سفارش میگیرند و تو فر خونگی انجام می دهند هیج وقت بیشتر از نیم کیلو خمیر نکنند چون زمان باعث می شود گردو رنگ پس دهد و مواد تیره شود ( هر چقدرم گردو سفید باشه) چون تو فر خونگی حجم کم می شود گذاشت زمان می برد و رنگ می دهد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا