طرز تهیه شیرینی کشمشی ساده و ترد و خوشمزه و نرم با پیمانه در خانه برای ۱۰ نفر

دستور تهیه شیرینی کشمشی نرم با پیمانه

طرز تهیه شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی جز شیرینی های سنتی و همه پسند است که می تواند هم به عنوان دسر برای پذیرایی یا میان وعده سالم و کم هزینه برای بچه ها باشد. شیرینی کشمشی را می توانید با مواد در دسترس و در زمان کم و به راحتی در منزل درست کنید. شیرینی کشمشی یک شیرینی ترد با بافتی نرم است که البته نوع خشک آن هم خوشمزه و پرطرفدار است و در فر و بدون فر هم قابل طبخ می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم با پیمانه را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی ترد و ساده

  • آرد قنادی ۱۸۰ گرم (۱ و ۱/۴ لیوان)
  • مخلوط کره با روغن جامد ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۱۵۰ گرم (۳/۴ لیوان)
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری
  • کشمش پلویی ۱/۲ لیوان

طرز تهیه شیرینی کشمشی با کره و طعمی فوق العاده

مرحله اول: آماده سازی مواد

بهتر است از آرد قنادی استفاده کنید که در طعم و بافت شیرینی خیلی تاثیرگذار است اما با آرد نانوایی هم می توان شیرینی کشمشی را درست کرد ولی باید سه بار الک کنید تا سبک شود. کشمش ها را پاک کنید و چمبه آن ها را بگیرید، با آب سرد و تمیز به خوبی بشویید و داخل آبکش بریزید و بعد از اینکه آب کشمش ها کشیده شد پارچه تمیزی را پهن و کشمش ها را روی پارچه بریزید تا کاملا خشک شود. سپس کشمش را با یک قاشق مربا خوری آرد که دارید مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن کره و روغن با پودر قند

مخلوط کره و روغن جامد را که از قبل در محیط قرار دادید و نرم شده است را با همزن حدود دو الی سه دقیقه هم بزنید تا کاملا یکدست شود، سپس پودر قند را با الک کم کم روی کره و روغن الک کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند بعد با همزن برقی حدود سه دقیقه هم بزنید تا کره و پودر قند کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن تخم مرغ و وانیل

تخم مرغ اول را داخل مواد بشکنید و در حد یکی دو دقیقه با همزن برقی بزنید بعد تخم مرغ دوم را به همراه وانیل اضافه و مجدد هم بزنید. در این مرحله دور ظرف را چند بار دورگیری کنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن آرد و کشمش

آرد را با الک طی سه مرحله روی مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. در انتها کشمش را داخل مواد بریزید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. مواد را داخل قیف بریزید و اگر قیف ندارید از کیسه نایلون استفاده کنید و انتهای آن را با قیچی به اندازه ای برش دهید که مواد به راحتی خارج شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی در فر

در ادامه سینی فر را چرب کنید و با قیف مواد را با فاصله داخل سینی بریزید، روی شیرینی ها پودر قند بپاشید تا بعد از پخت روی آن ها ترک بردارد و سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کامل پخته شوند.

مرحله ششم: پخت شیرینی در قابلمه

روی شعله، شعله پخش کن قرار دهید و قابلمه را روی آن بگذارید، درب قابلمه را دمکنی بکشید و اجازه دهید تا داغ شود. سینی یا قالب مناسبی را آماده کنید داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید و از مواد شیرینی با فاصله در سینی پایپ کنید و ظرف را داخل قابلمه روی کاتر قرار و ۳۰ دقیقه زمان دهید تا شیرینی ها پخته شوند.

طرز تهیه شیرینی کشمشی

نکات کلیدی برای تهیه شیرینی کشمشی ساده و نرم خانگی

  1. شیرینی کشمشی متناسب با نوع آرد ممکن است مقدار آرد زیادتر یا کمتری ببرد ولی مراقب باشید مواد نه شل نه خیلی سفت شود.
  2. می توانید از کره یا روغن جامد تنها استفاده کنید ولی پیشنهاد می شود از ترکیب هر دو استفاده کنید تا بافت شیرینی بهتر شود.
  3. مواد با فاصله از هم ریخته شوند چون در حین پخت ممکن است به هم بچسبند.
  4. شعله متوسط رو به کم باشد و می توانید از دمکنی و شعله پخش کن هم استفاده کنید، نهایت تا سی دقیقه با شعله کم بپزد تا دور آن طلایی شود.
  5. شیرینی را بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه دهید کمی خنک شود بعد از سینی جدا کنید.
‫۳.۱/۵ (۱۲ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا