طرز تهیه رشته پلو با مرغ مجلسی و ساده مخصوص نهار نوروز

دستور پخت رشته پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه رشته پلو با مرغ

رشته پلو با مرغ یکی از غذا های بسیار خوشمزه و مجلسی ما ایرانی ها می باشد که بیشتر ایام سال تهیه می شود ولی شما می توانید برای غذای چهارشنبه سوری یا نهار عید تهیه کنید در گذشته معتقد بودند اگر رشته پلو در ایام عید تهیه کنید رشته ها کار ها به دست می آید. شما می توانید این غذای خوشمزه را با مرغ تکه ای یا ریش شده تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
هویج۳ عدد
زعفرانبه مقدرا لازم
رشته خرد شده۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش شده

مرحله اول: تفت دادن

برنج را از دو ساعت قبل خیس کنید و کمی نمک اضافه کنید و کنار قرار دهید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و با زردچوبه و روغن تفت دهید تا کمی طلایی شود و بعد سینه مرغ را با پیاز تفت دهید سیر و یک عدد هویج ،نمک و فلفل و زردچوبه اضافه شود و مواد را کمی تفت داده تا رنگ مغر تغییر کند.

مرحله دوم: ریش کردن مرغ

در ادامه باید مقداری آب ولرم اضافه کنید و اجازه دهید تا سینه مرغ حسابی پخته شود و بعد زعفران اضافه کنید و بگذارید تا مرغ کاملا پخته شود و در نهایت بگذارید یک لیوان از آب مرغ باقی بماند و سینه مرغ را از اب مرغ خارج کنید و ریش کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه رشته پلو

برنج را روی حرارت بزارید میزان آب رو بر حسب آبکشی محاسبه کنید طوری که برنج کاملا شناور باشد حدود شش برابر برنج نمک اضافه کنید یک قاشق روغن به آب برنج اضافه کنید یک دقیقه پایانی که خواستید برنج آبکش کنید رشته را اضافه کنیید یکی دو دور هم بزنید و بعد یک دقیقه ابکش کنید .تهدیگ مورد نظر راکف قابلمه قرار دهید یا نه تهدیگ خود برنج و رشته نیز ترد و لذیذ می شود.

مرحله چهارم: تهیه رشته پلو با مرغ ریش شده

دو عدد هویج درشت را خلال خیلی باریک کنید یا از رنده مخصوص می توانید استفاده کنید و داخل روغن با زعفران و کمی شکر تفت دهید و کنار قرار دهید. بعد از پخت برنج آن را داخل دیس کشیده و با هویج و مرغ ریش شده تزیین کنید و به همراه یک لیوان آب مرغ زعفرانی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رشته پلو با مرغ

  1. حتما برنج و رشته کاملا در آب جوش باید شناور باشند.
  2. حتما کمی روغن داخل اب جوش ریخته شود به سبب نچسبیدن رشته به برنج.
  3. حتما در یک دقیقا پخت پایانی برنج بکشی رشته اضافه شود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا