طرز تهیه شیرینی یاقوتی قزوین با بریلو مخصوص نوروز

دستور پخت شیرینی یاقوتی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

شیرینی یاقوتی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و نوروزی می باشد که شما می توایند با قالب مخصوص تهیه کنید و با بریلو یا مارمالاد پر کنید یا حتی می توانید از شکلات ذوب شده استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی یاقوتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

روغن قنادی یا کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
پودر قند۷۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
پودر زنجبیل۱ و ۱/۲ ق چای خوری
آرد شیرینی۱۵۰ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
نشاسته ذرت۳۰ گرم
نمک۱ پنس
بریلو یا مارمالاد حدود۱/۳ پیمانه

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای شود و بعد به کمک ترازو اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. بریلو یا مارمالاد را نیز در دمای محیط قرار دهید تا روان شود.

مرحله دوم: هم زدن روغن

روغن و پودرقند را ۵ دقیقه بزنید تا روشن و پوک شود، زرده و وانیل و زنجبیل را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر بزنید. در حین هم زدن دورگیری کنید تا روغن به طور یکنواخت هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه خمیر

آرد و نمک ۳ بار الک شده، آرد برنج از حریر رد شده و نشاسته ذرت را اضافه کنید و ابتدا با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط کنید سپس با همزن بزنید تا خمیر نرم و لطیفی شکل بگیرد، همین که خمیر حالت گلوله گلوله پیدا کند کافیست، همزن را خاموش کنید و خمیر را با دست جمع کنید. خمیر نرم و لطیف را در نایلون گذاشته و یکساعت در یخچال استراحت دهید سپس بین دو کاغذ روغنی آردپاشی شده به ضخامت حدود ۱ سانت باز کنید و با کاتر ساوارین دلخواه (کاتر میان تهی) برش بزنید.

مرحله سوم: پخت شیرینی یاقوتی

کاترهای ساوارین در مرکز فرورفتگی دارند که بعد از پخت بتوانید مرکز شیرینی را پر کنید. شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر بچینید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا بپزند. زمان پخت با توجه به سایز شیرینی متفاوت خواهد بود، شیرینی نباید تغییر رنگ محسوسی داشته باشد. بعد از پخت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در محیط قرار دهید تا خنک شوند، سپس بریلو یا مارمالاد را در قیف ریخته و مرکز شیرینی ها را پر کنید و در ظرف بچینید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی یاقوتی

  1. شیرینی ماندگاری مناسبی بین ۲ تا ۴ هفته دارد، آنرا در ظرف سلفون کشیده و دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید، ترجیحا شیرینی ها را نزدیک به زمان سرو با بریلو پر کنید که ماندگاری و براقیت بالاتری داشته باشند.
  2. می توانید از بریلو ساده رنگ شده یا بریلو توت فرنگی یا آلبالو و… استفاده کنید.
  3. با این میزان مواد حدود نیم کیلو شیرینی خواهید داشت که تعداد آن با توجه به سایز کاتر متفاوت است.
  4. می توانید شیرینی را داخل تابه که کاغذ روغنی انداختید روی گاز بپزید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا