طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای شکم پر مجلسی و لذیذ در قابلمه

دستور پخت دلمه فلفل دلمه ی

طرز تهیه دلمه فلفل

دلمه فلفل دلمه ای یکی از دلمه های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که از دلمه های رنگی استفاده می شود و این غذای خوشمزه و شیک برای مهمانی بهترین گزینه می باشد. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه دلمه برگ مو، دلمه بادمجان را به شما یاد دادیم که هر دو بسیار پر طرفدار و خوش طعم هستند. امروز در جدول یاب طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

فلفل دلمه ای۷ تا ۱۰ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
گوشت چرخ کرده۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم
برنج۱ تا ۱/۵ پیمانه پلوپز
لپهحدود ۱ پیمانه پلوپز
سبزی معطر (جعفری، شوید، گشنیز، ریحون، نعناع، مرزه، ترخون)چند قاشق
رب۲ ق غذا خوری
زرشکحدود نصف پیمانه
نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، دارچین، زنجبیل و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

مرحله اول: آماده سازی

لپه از قبل خیس شده را بپزید تا نرم شود ولی له نشود. برنج را بپزید و کمی زنده تر آبکش کنید. سر فلفل ها را برش بزنید و داخل آنرا خالی کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

یک پیاز و یک حبه سیر رنده شده را در کمی روغن تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.نمک و فلفل و زردچوبه را با کمی دارچین و زنجبیل به گوشت اضافه کنید تا طعم بگیرد و تفت کوتاهی دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی دلمه

رب را نیز با گوشت تفت دهید.پ تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود. چند قاشق سبزی و لپه و برنج و مقداری زرشک را به تابه اضافه کنید. چند قاشق سبزی و لپه و برنج و مقداری زرشک را به تابه اضافه کنید.اجازه دهید مواد از داغی بیفتد، در این فاصله سس را آماده کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس مخصوص

‌برای سس یک پیاز نگینی ریز و یک حبه سیر رنده را در روغن تفت دهید، چند قاشق رب اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب رنگ باز کند، حدود ۳ لیوان آب و مقداری زرشک و کمی نمک و فلفل اضافه کنید و زمان دهید تا با شعله بالا به نقطه جوش برسد سپس شعله را ملایم کنید تا سس با درب بسته کمی غلیظ شود.

مرحله پنجم: تهیه دلمه فلفل دلمه ای

شروع به پر کردن فلفل ها کنید(می توانید از گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی یا کدو نیز استفاده کنید). تما در دیواره فلفل ها دو برش کوچک با چاقو بزنید یا با چنگال سوراخ بزنید که پخت بخوبی انجام شود. قابلمه مناسبی انتخاب کنید که فلفل ها کاملا کیپ و کنار هم قرار بگیرند. سس را از کناره های قابلمه بریزید و کمی از سس نیز داخل فلفل ها بریزید که به پخت بهتر کمک کند. ارتفاع سس تا کوتاه ترین فلفل باشد به نحوی که فلفل ها در سس غرق نشوند. قابلمه را برای حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید تا دلمه ها بپزند. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دلمه فلفل دلمه ای

  1. برای چاشنی می توانید از ترکیب آبغوره و شکر یا سرکه و شکر استفاده کنید.
  2. مواد میانی دلمه کاملا سلیقه ی است.
  3. از فلفل دلمه های استفاده کنید که زیر آن ۴تا بر آمدگی داشته باشد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا