مدت ماندگاری بوتاکس دیسپورت چقدر است؟

مدت اثربخشی و ماندگاری بوتاکس علاوه بر فرد تزریق کننده و نحوه تزریق آن به دوز تجویز شده نیز بستگی دارد. مثلا دوز مصرفی بوتاکس برای هر ناحیه از صورت، مانند خط خنده، متفاوت است. به همین خاطر باید برای تزریق بوتاکس حسابی تحقیق کنید و یک پزشک باتجربه پیدا کنید که از دوز دقیق مصرفی هر ناحیه از صورت به طور کامل آگاهی دارد.

برخی از پزشکان به این موضوع پی برده‌اند که ماندگاری بوتولنیوم توکسین دیسپورت حدود ۱ هفته بیشتر از برند بوتاکس است، به خصوص برای از بین بردن چروک اطراف چشم و از بین بردن خطوط اطراف لب.

مزایای بوتاکس دیسپورت

  • خطوط ریز و چین و چروک را از بین می‌برد.
  • خطوط اخم را به شدت کاهش می‌دهد.
  • با فلج موقت ماهیچه‌ها از ایجاد چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.
  • نتایج فوری و طبیعی به همراه دارد.
  • دیسپورت همراه با تزریق ژل و درمان‌های طبیعی سفت کردن پوست بسیار خوب عمل می‌کند.

بوتاکس دیسپورت، نه تنها باعث بهبود فوری ظاهر چین و چروک‌ها می‌شود، بلکه به عنوان یک درمان نسخه‌ای برای موارد غیرمرتبط با چین و چروک نیز در نظر گرفته می‌شود. بوتاکس دیسپورت را همچنین می‌توان برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل، یا به عنوان درمانی برای زاویه‌سازی خط فک و همچنین کاهش ظاهر برآمدگی‌های طنابی شکل گردن، در نظر گرفت. همچنین می توان آن را به عضله جونده تزریق کرد تا قدرت و اندازه عضله و سندروم مفصل گیجگاهی فکی را کاهش دهد تا صورت زاویه‌دار شود.

فریق بین بوتاکس دیسپورت با سایر محصولات بوتاکس

باوجود اینکه همه‌ی محصولات بوتاکس از سم بوتولینوم نوع A مشتق شده‌اند، اما فرآیندهای تولید متفاوتی دارند که باعث ایجاد قدرت‌های متفاوتی می‌شود. حدود ۲.۵  واحد دیسپورت از نظر عملکرد موثر برابر با ۱ واحد بوتاکس است.

تفاوت دیگر بوتاکس دیسپورت با دیگر محصولات بوتاکس در زمینه استفاده از آنهاست. مثلا از دیسپورت برای درمان خطوط گلابلار متوسط ​​تا شدید، خطوط اطراف ابروها و خطوط پنجه کلاغی استفاده می‌شود. بوتاکس برای سایر نواحی از جمله خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیسپورت و بوتاکس از جهات بسیاری شبیه به هم هستند، اما از آنجایی که بوتاکس قدمت بیشتری دارد، بیشتر در بین عموم شناخته شده است. در آینده، دیسپورت نیز به اندازه‌ی بوتاکس شناخته خواهد شد.

ماندگاری بوتاکس دیسپورت: چه انتظاری باید داشت؟

ماندگاری اثرات بوتاکس دیسپورت در همه افراد به یک اندازه نیست و ماندگاری اثر آن برای درمان برخی از عوارض غیرزیبایی بیشتر است. ماندگاری دیسپورت در برخی افراد ۴، تا ۵ ماه ادامه دارد، در حالی که در برخی افراد تنها ۲، تا ۳ ماه ماندگاری دارد و سپس اثر آن از بین می‌رود.

در صورتی که قبل از اینکه اثرات تزریق بوتاکس قبلی کامل از بین برود، فرد دوباره تزریق بوتاکس را تمدید کند، قطعا اثرات تزریق بوتاکس ماندگار‌تر خواهد بود. از آنجایی که اثرات بوتاکس به تدریج از بین می‌روند، مراجعه کنندگان زمانی که حس می‌کنند اثر بوتاکس در حال کمتر شدن است و عضلات شروع به حرکت می‌کنند، به منظور تمدید تزریق به پزشک مربوطه مراجعه می‌کنند. بوتاکس دیسپورت نیز مانند هر روش درمانی دیگری، بر روی همه‌ی افراد نتایج یکسانی ندارد.

افزایش ماندگاری بوتاکس دیسپورت

به فرد با تجربه و متخصص مراجعه کنید

یکی از بزرگترین عواملی که در ماندگاری بوتاکس دیسپورت نقش دارد، مهارت تزریق کننده است. همیشه باید به یک متخصص پوست یا جراح زیبایی معتبر که تجربه زیادی در تزریق بوتاکس دیسپورت دارد مراجعه کنید.

تمرینات با شدت بالا را کاهش دهید

تمرینات با شدت بالا ممکن است بر ماندگاری بوتاکس دیسپورت تاثیر بگذارد. برخی از افرادی که هر روز به شدت ورزش می‌کنند و همچنین برای نواحی که به طور موثر درمان نشده‌اند، ممکن است سریع‌تر به تمدید تزریق نیاز داشته باشند. این به معنی ورزش نکردن نیست، ورزش برای سلامت بدن مفید است، تنها باید شدت تمرینات را کاهش دهید، تا ماندگاری بوتاکس دیسپورت بیشتر شود.

آب زیاد بنوشید

هیدراته ماندن بی‌شک یکی از مهمترین مواردی است که باید بعد از تزریق انجام شود. استفاده از یک مرطوب کننده خوب روزانه و ژل اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن پوست نیز ضروری است. نوشیدن مقدار زیادی مایعات، خوردن میوه‌ها و سبزیجات مغذی و به حداقل رساندن مصرف الکل و قهوه نیز کمک می‌کند تا پوستی صاف و هیدراته داشته باشید.

از عینک آفتابی استفاده کنید

هنگامی که در برابر آفتاب چشمانمان را جمع می‌کنیم، خطوط پنجه کلاغی نمایان‌تر می‌شوند. استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل ضروری است و به طولانی شدن اثرات بوتاکس دیسپورت در این ناحیه کمک می‌کند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV که می‌تواند چین و چروک‌ها را تشدید کرده و پوست شما را پیر کند، ضروری است.

سیگار نکشید

سیگار نکشید، چرا که سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک عمودی اطراف لب می‌شود. سیگار کشیدن همچنین می‌تواند پوست شما را کم آب کند و باعث ایجاد چین و چروک در نواحی دیگر صورت شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

غذاهای سالم بخورید

تغذیه خوب همیشه برای داشتن پوستی صاف و سالم ضروری است. افزایش مصرف سبزیجات برگ‌دار و غذاهای سرشار از چربی‌های امگا خوب مانند ماهی و آجیل به ظاهر پوست شما کمک می‌کند.

هر روز حداقل ۷ ساعت بخوابید

خواب یک عنصر کلیدی برای حفظ سلامت پوست نیز هست. وقتی می‌خوابید، بدن فرصت ترمیم بافت‌ها از جمله پوست را دارد.

عوارض جانبی بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت در کل یک درمان بی‌خطر است، اما همچنان خطر عوارض جانبی جزئی وجود دارد. برخی از رایج ترین عوارض جانبی بوتاکس دیسپورت عبارتند از:

  • درد جزئی در محل تزریق
  • تورم اطراف پلک‌ها
  • بثورات و تحریک
  • سر درد

چنین عوارض جانبی باید پس از چند روز برطرف شود. در صورت برطرف نشدن عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی‌تر ممکن است شامل حالت تهوع، سینوزیت و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی باشد. در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

یکی از عوارض نادر اما جدی بوتاکس دیسپورت سم بوتولینوم است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تزریق به قسمت دیگری از بدن گسترش یابد. در صورتی که مشکوک به حساسیت به بوتولینوم هستید، باید سریعا با پزشک تماس بگیرید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا