برندگان جایزه اقتصاد ۲۰۲۱ نوبل چه کسانی هستند ؟

در پی انتخاب برترین های اقتصاد برای دریافت جایزه نوبل ، سه اقتصاددان آمریکایی به این جایزه دست یافتند.

سه اقتصاددان آمریکایی ۱، جاشوا انگریست و گیدو ایمبنز برای نقش‌آفرینی «تجربی» در زمینه «اقتصاد کار» برندگان نوبل اقتصادی ۲۰۲۱ شدند.برندگان جایزه اقتصاد ۲۰۲۱ نوبل چه کسانی هستند ؟

کارد به دلیل مشارکت در زمینه اقتصاد بازار کار و انگریست و ایمبنز به دلیل مشارکت در تحلیل رابطه‌های علی و آزمون‌های طبیعی این جایزه را دریافت می‌کنند. آن‌ها از آزمایش‌های طبیعی (در زندگی واقعی) استفاده می‌کردند.

در بیانیه کمیته نوبل اقتصاد آمده است: «برندگان امسال نوبل علوم اقتصادی نشان داده‌اند که می‌توان به بسیاری از پرسش‌های بزرگ جامع پاسخ داد. راه‌حل آن‌ها استفاده از تجربه‌های طبیعی است. موقعیت‌هایی که در زندگی واقعی به وجود می‌آیند شبیه آزمایش‌های تصادفی هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ بینش جدیدی در مورد بازار کار به ما ارائه کردند و نشان دادند که نتیجه‌گیری‌ها در مورد علت و معلول می‌تواند از تجربه‌های طبیعی نشأت بگیرد. رویکرد آن‌ها به دیگر حوزه گسترش یافته و انقلابی در تحقیقات تجربی ایجاد کرده است.»برندگان جایزه اقتصاد ۲۰۲۱ نوبل چه کسانی هستند ؟

از نوبل اقتصاددانان چه می‌دانیم؟

دیوید کارد که در دانشگاه کالیفرنیا فعالیت دارد اصالتا کانادایی است و در زمینه مهاجرت، دستمزد، آموزش و اثر تفاوت‌های جنسی و نژادی در بازار کار پژوهش کرده است. او در سال ۱۹۹۵ جایزه جان بیتس کلارک را برده بود که به اقتصاددانان جوان اعطا می‌شود.

جاشوا دیوید انگریست اسرائیلی-آمریکایی از دانشگاه آم‌آی‌تی جزء اقتصاددانان برتر در حوزه‌های اقتصاد کار، اقتصاد شهری و اقتصاد آموزش است. او تحصیل کرده دانشگاه پرینستون است که ابتدا برای تدریس و تحقیق به دانشگاه هاروارد رفت و از سال ۱۹۹۶ به MIT پیوست.

گویدو ایمبنز استاد دانشگاه استنفورد، هلندی-آمریکایی است. او در دانشگاه براون تحصیل کرده و تحقیق و تدریس اقتصاد را نیز در دانشگاه هاروارد آغاز کرده و سپس به دانشگاه‌های UCLA و برکلی رفت. ایمبنز در حوزه اقتصادسنجی متخصص است و از سال ۲۰۱۹ سردبیری مجله اکونومتریکا را نیز برعهده دارد.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

برندگان جایزه صلح ۲۰۲۱ نوبل چه کسانی هستند ؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا