طرز تهیه شیر بادام خانگی مقوی و سالم برای سرفه و کرونا برای یک نفر با عسل

دستور تهیه شیر بادام با عسل

طرز تهیه شیر بادام

شیر بادام پرخاصیت ترین نوشیدنی دنیا می باشد که با یک مشت بادام و یک لیوان آب می توانید این نوشیدنی دلچسب را درست کنید. شیر بادام خواص فراوانی دارد و بسیار مقوی می باشد؛ از خواص شیر بادام می توان به آرام بخش بودن، رطوبت رسانی، درمان یبوست، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن اشاره کرد، همچنین شیر بادام برای همه ذائقه ها مناسب می باشد و برای کسانی که منع مصرف لاکتوز دارند یک جایگزین مناسب برای شیر گاو ولی پرخاصیت تر از آن می باشد. شیر بادام تهیه شده را می توانید به مدت یک هفته داخل یخچال نگهداری کنید و حتی به جای شیر روزانه هم قابل استفاده می باشد. افراد زیادی هستند که درد استخوان، کمبود کلسیم دارند و یا حتی اشتهای زیادی ندارند و برای رفع این مشکلات می توانند به صورت روزانه شیر بادام را مصرف کنند. مصرف شیر بادام در صبحانه یا در شب به عنوان یک وعده غذایی کامل می تواند برای شما مفید باشد. بادام از مغزهایی است که مصرف آن می تواند تاثیر مثبتی بر روی روند رشد کودکان داشته باشد؛ زیرا دارای خواص فراوانی می باشد که بعضی از آن ها برای سلامتی کودکان ضروری است. شما می توانید برای کاهش وزن کودکانتان اگر اضافه وزن دارند از بادام استفاده کنید. بادام سرشار از ریبوفلاوین و کارنیتین است که برای رشد مغز از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. امروز در جدول یاب طرز تهیه شیر بادام خانگی با عسل را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر بادام خانگی

  • بادام ایرانی ۱۵ عدد
  • آب ۲ لیوان
  • عسل ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیر بادام مقوی و سالم برای بارداری و نوزادان

مرحله اول: خیس کردن بادام

اندازه و میزان بادام سلیقه ای است و از هر تعداد که دوست داشتید می توانید استفاده کنید تا شیر بادام بیشتری داشته باشید. کتری را پر از آب کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا آب داخل کتری به جوش بیاید. در این فاصله یک ظرف کوچک و مناسب را انتخاب کنید، بادام هایی که دارای پوست، خام و بدون نمک هستند را داخل ظرف بریزید، آب که به جوش آمد مقداری آب جوش را به بادام ها اضافه کنید و چند ساعت اجازه دهید بادام ها داخل آب جوش بمانند تا نرم شوند و پوست آن ها به راحتی جدا شود.

مرحله دوم: پوست کندن بادام

بعد از حدود ۵ الی ۶ ساعت بادام ها را از آب خارج و پوست آن ها را به راحتی جدا کنید چون پوست بادام ایجاد نفخ می کند. همچنین می توانید بادام را با پوست برای تهیه شیر بادام استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

مخلوط کن را آماده کنید، بادام های پوست کنده را داخل مخلوط کن بریزید و ۲ لیوان آب جوش را اضافه و با هم مخلوط کنید. اگر دوست دارید شیر بادام شما کمی شیرین باشد ۱ قاشق غذا خوری عسل را داخل مخلوط کن بریزید و مواد را پنج دقیقه با هم به خوبی میکس کنید.

مرحله چهارم: صاف کردن شیر بادام

زمانی که مواد کاملا با هم ترکیب و مخلوط شدند و شیر بادام آماده شد، آن را از صافی رد، ظرف مناسب سرو را آماده کنید و شیر بادام را داخل ظرف بریزید و نوش جان کنید. همچنین می توانید تفاله های بادام را داخل یک سینی بریزید و خشک و در شیرینی و دسر استفاده کنید.

طرز تهیه شیر بادام

نکات کلیدی برای تهیه شیر بادام خوشمزه و سالم در خانه

  1. به جای عسل می توانید از شیره انگور یا شیره توت استفاده کنید.
  2. شیر بادام یک شیر رژیمی است و برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید می باشد.
  3. میزان عسلی که استفاده می کنید کاملا اختیاری می باشد.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا