طرز تهیه کیک خیس شکلاتی ساده و مجلسی با فر و بدون فر به سبک کافی شاپی

دستور تهیه کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

کیک خیس شکلاتی به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه است و جز دسته کیک های کافی شاپی است و طرفداران زیادی دارد و به روش های مختلف درست می شود. شما می توانید این کیک ساده را در قابلمه یا فر تهیه کنید. کیک خیس شکلاتی یکی از کیک های پر طرفدار است و شما می توانید همه مواد را به پیمانه و هم به گرم مشاهده کنید و اندازه گیری کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک خیس شکلاتی کافی شاپی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی ساده و راحت

  • آرد ۲ لیوان معادل ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر یک و نیم لیوان معادل ۳۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱ لیوان معادل ۲۲۰ گرم
  • شیر یک و نیم لیوان معادل ۳۷۵ گرم
  • پودر کاکائو ۴ قاشق غذا خوری معادل ۵۰ گرم
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری معادل ۱۰ گرم
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری معادل ۵ گرم

مواد لازم برای گاناش کیک خیس شکلاتی

  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی پف دار با شیر در قابلمه

مرحله اول: تهیه سس شکلاتی

شکر، شیر به دمای محیط رسیده و روغن مایع را درون یک ظرف بریزید. پودر کاکائو را الک و به مواد اضافه کنید، حدود ۵ دقیقه با همزن خوب هم بزنید تا کاملا شکر و روغن با بقیه مواد مخلوط شوند. زمانی که سس شکلاتی آماده شد به اندازه یک لیوان بردارید تا برای روی کیک از آن استفاده کنید.

مرحله دوم: ترکیب مواد خشک

آرد را داخل یک ظرف بریزید، بکینگ پودر و وانیل را به آرد اضافه و با هم مخلوط کنید و مواد ترکیب شده را ۳ بار الک کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن تخم مرغ

تخم مرغ ها را یکی یکی داخل مایع شکلاتی بشکنید و حدود ۵ دقیقه با دور تند همزن مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن مواد خشک به مایع شکلاتی

درست مثل کیک های دیگر نوبت اضافه کردن مواد خشک است. مواد خشک که شامل ترکیب آرد و بکینگ پودر و وانیل است را طی سه مرحله به مایع شکلاتی اضافه کنید و خیلی آرام به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد و مایع کیک آماده شود.

مرحله پنجم: پخت کیک خیس شکلاتی

شعله پخش کن را روی اجاق گاز قرار دهید و شعله را روشن کنید تا شعله پخش کن داغ شود. کف یک قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مواد کیک را داخل آن بریزید، روی درب قابلمه دم کنی بکشید و قابلمه را روی شعله حرارت به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت قرار دهید تا کیک به خوبی بپزد.  رای پخت بدون فر مواد را داخل قالب چرب شده ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. نکته ای که این کیک دارد این است که بعد از پخت کیک همان موقع که کیک داغ است آن را از قابلمه جدا کنید، برگردانید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و مجدد کیک را داخل قابلمه قرار دهید. این کار را انجام می دهیم تا وقتی سس شکلاتی را روی کیک می ریزیم هدر نرود و همه جای کیک را بپوشاند.

مرحله ششم: ریختن سس شکلاتی روی کیک

با یک سیخ چوبی همه جای کیک را سوراخ سوراخ کنید تا سس به همه جای کیک نفوذ کند حالا آن یک لیوان سس شکلاتی را که ابتدای کار برداشتید خیلی آرام روی تمام قسمت های کیک بریزید. نیم ساعت صبر کنید تا سس شکلاتی کامل به خورد کیک برود. بعد از نیم ساعت اگر به روی کیک دست بزنید می بینید که به دست نمی چسبد و موقع برگرداندن کیک است و می توانید کیک را از قابلمه خارج کنید.

مرحله هفتم: درست کردن گاناش کیک

حدود ۲۰۰ گرم خامه را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا خامه روان شود سپس حرارت را خاموش کنید و شکلات تخته ای را به خامه اضافه کنید تا با حرارت خامه شکلات هم آب شود و با هم ترکیب شوند و در نهایت گاناش را روی کیک بریزید و با هر چیزی که دوست دارید کیک را تزئین کنید.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی ساده

نکات کلیدی در تهیه کیک خیس شکلاتی ساده و خوشمزه برای ۴ نفر

  1. شکلات را می توانید کمتر بریزید تا گاناش روان تری داشته باشید.
  2. خامه را در حدی که فقط گرم شود حرارت دهید و نباید اصلا بجوشد.
  3. درب قابلمه بعد از گدشت ۱ ساعت باز کنید و چک کنید و اصلا قبل از این زمان بهتر است درب قابلمه را باز نکنید زیرا پف کیک می خوابد.
  4. تعداد حفره ها را زیاد بزنید تا سس به خوبی داخل کیک نفوذ کند.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا