طرز تهیه حلوای دو آرد (آرد نخودچی و آرد سفید) مجلسی و خوشرنگ

دستور پخت حلوا 2 آرد

طرز تهیه حلوای دو آرد

حلوای ۲ آرد یکی از حلوا های بسیار نرم و لطیف است که شما می توانید برای نذری ها و مجالس ختم و نذری های خود استفاده کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه حلوا شیر و حلوا با آرد گندم را به شما یاد دادیم که فوق العاده خوشمزه هستند و این بار این حلوای خوشرنگ و نرم را به شما آموزش خواهیم داد امروز در جدول یاب با طرز تهیه حلوای دو آرد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۲ پیمانه
آرد نخودچی۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شکر۳ پیمانه
آب۳ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه میزان لازم
پودر هلمقداری
چوب دارچین۱ تکه

طرز تهیه حلوای دو رنگ

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا شکر و آب و چوب دارچین را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شکر حل شود، نیازی به جوشیدن و غلیظ شدن نیست. وقتی شکر حل شد گلاب و زعفران دم کرده و کمی پودر هل اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد ها

آرد سفید را الک کنید داخل تابه ریخته و حدود ۳۰ دقیقه با شعله ملایم تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. آرد نخودچی را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن روغن مایع

آردها را در قابلمه ای الک کنید و روی حرارت قرار دهید و روغن مایع و کره را کم کم اضافه کنید و با شعله ملایم تفت دهید تا زمانی که رنگ آرد طلایی و سپس قهوه ای روشن شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوای دو رنگ

کمی از مواد را داخل کاسه سفید رنگی ریخته و یک قاشق از شربت روی آن بریزید و مخلوط کنید تا رنگ حلوا مشخص شود، هر زمان نتیجه این تست رنگ مطلوب بود و از رنگ حلوا رضایت داشتید به تفت دادن خاتمه دهید و شربت ولرم را کم کم اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود و آب حلوا جمع شود و از اطراف قابلمه جدا شود، زمانی که حلوا کاملا جمع شد و کشدار به نظر میرسید شعله را خاموش کنید و با کمک دستگیره قابلمه را در دو دست گرفته و مدام به سمت چپ و راست حرکت دهید تا مرحله گهواره کردن حلوا انجام شود و حلوا به روغن بیفتد و منسجم شود. سپس در ظرف دلخواه ریخته و تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوای دو رنگ

  1. می توانید میزان آردها را یکسان بردارید یعنی یک و نیم پیمانه آرد سفید و یک و نیم پیمانه آرد نخودچی.
  2. می توانید حلوا را به صورت دیسی یا ماسوره بزنید و داخل کپسول قرار دهید و سرو کنید.
  3. می توانید به صورت ترکیبی از کره و روغن استفاده کنید.

طرز تهیه حلوا

‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا